I går var vi i nya huset på visit

Åh, det kommer att bli SÅ bra där! Känns som ett gediget hus med rejäla ytor, ett och annat att göra förstås, men så är det väl...jag har ju inte precis den där smaken som ett fripastorspar i 60-års åldern har, dvs panel, panel, panel...mörka fönster/dörrar, tapeter/färger från 90-talet... :o/
Vi kommer nog att starta ett badrumsprojekt på en gång. Det befintliga har pastorn varit duktig nog att klinka och kakla på egen hand. Fallet till brunnen är felaktigt och besiktningsmannen tipsade R, vid genomgången av protokollet, att han nog INTE hade använt rummet som våtrum...ållrajt! Tror INTE att vi gör det heller. Vid en titt in där igår (fick låtsas vara kissnödig) kunde noteras att det inte fanns några skarvar som slöt ihop golvet med väggen så att säga. Tack och lov har pastorsparet endast använt duschen i källaren för tvagning. Inget badkar eller dusch har blivit insatt i badrummet på ov - thank GOD! Det var kanske GOD som tänkte på de kommande husägarna och beslöt att pastorsparet skulle vänta med badkar/dusch i det utrymmet. *tittar snett uppåt och sänder en tacksam tanke*
En vägg eller ett par stycken kommer att rätas ut så att bla badrum och två sovrum blir större. Sen är det målning och golv som ska till för att vi ska få vår inredningssmak tillgodosedd.
Vi gick på rundvandring i trädgården bland vinbärsbuskar, hallonbuskar, björnbärsbuskar, äppelträd och örtplantor. :o) *gillar*
Rhododenrohn fanns det på ett par ställen - gillar. Stensatt altan där vi funderar på att sätta någon form av vindskydd för att rama in... Kvällssol på altansidan...hur göttit är inte det, så säg! Gillar verkligen!!
En damm och rosor - ogillar skarpt - väck, väck, väck på en endaste gång!
Gillar inte rosor i trädgåren, min egen alltså, andra får gääärna ha, men jag tycker det är mest skit. Vacket - javisst, men inte mer än så! Om Mommy läser detta får hon MER än gärna ta hand om rosenplantor till sin lilla nätta trädgård! ;o) Och givetvis ni andra, ni är såklart välkomna att plocka rosbuskar hos med i juni! :o) P, du kanske behöver en och annan ros i Paradiset?! Eller kamraten A, en rosbuske till nyanlagda trädgådren skulle kanske vara på sin plats?! :o)
På baksidan av huset vätter trädgåren mot en gröning med 2 lekplatser. Om man sitter på altanen ser men barnen tydligt på ett antal meters avstånd - grejt! Ungarna hann knappt av bilen igår förrän dom rusade mot gungorna! Det känns så härligt!
I källaren finns en kassett i öppna spisen. Jag kände hur mysfaktorn steg när jag funderade på hösten i nya huset. En sprakande brasa, levande ljus, lite gott vin, en bra film på TV och kvällen är gjord! *längtar* Jag har väl nämt att min man är eldningsfantast?! Det är nästan slagsmål hemma hos svärisarna när det är dags att tända brasa i deras spis. R och svärfar får likadan blick i ögonen när det är dags. Vedträ efter vedträ läggs in i spisen med omsorg - det är en hel vetenskap! Så, det blir Rs del att sköta och det kommer han med nöje att göra - I'm sure!

Så, nu ska jag tillbaka till studiernas värld igen.
Har idag haft samhäll med läraren L som kom hem från Tokyo i gårkväll. Har har hälsat på sin som med familj.
I morgon blir det matte med läraren J-I, hoppas på att proven är färdigrättade, vidare historia med läraren L...hoppas inte på det provet tillbaka...där körde jag nog rejält, tyvärr...men men, även solen har sina fläckar...man har rätt att misslyckas!

Hasta la vista babes!
I'll be back!

PS!!!
Otroligt viktig dag för alla Landskrona-anhängare idag! BOIS har premiär mot Örebro ikväll på IP kl 19. Har ännu inte bestämt om jag ska gå eller inte...är minsann bra sugen på lite fotboll! Heja BOIS!!

Kommentarer
Postat av: Propp

Lyckost där som fick ett hus, mitt köp gick åt pipsvängen. Slutade buda när det var uppe i 2,7. Man ska ju göra annat än att bo också...

Postat av: Caroline

Näää, skit oxå! :o(
Hoppas ni har bättre lycka nästa gång! 2,7 är VÄL mycket pengar och jag håller med, man ska mer än att bo!

2006-04-18 @ 17:01:23
URL: http://lillymarlen.blogg.se
Postat av: Millan

sicken mysfaktor..det låter som en dröm..tänk sen lilla valpasen...uj uj... inte en planta kommer att vara kvar..haha..är det staket runt tomten så att valpas inte springer till grannen o poppar...haha

2006-04-18 @ 18:22:19
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: Karin

Jag är avis på din trädgård och imponerad av din beslutsamhet. Om jag fick en trädgård som var klar hade jag inte vågat ta väck nåt......eller det kanske jag hade. Känner ju att jag kan bestämma att hur höga träd som helst skall väck....har dock en gubbe som protesterar....

2006-04-19 @ 08:29:28
URL: http://koepe
Postat av: PiaLiaLotta Potta

ROSOR JAG tant P plats till !JAAA! Paradisets härskarinna kommer och inspekterar rabatterna sen när perennerna har kommit upp! Hihi! Lite byteshandel kan vi ju kanske idka! Hihi! Låter wunderbar! Fattar om du läängtar! Och så klart blir det tösaträff i stugan! When ever...! Hehe!

2006-04-19 @ 23:23:02
URL: http://pialialottapotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback