Spinningpasset i CD-spelaren...

När jag kör till träningen från Svalöv till Landskrona bukar jag köra igenom mitt spinningpass i bilens Cd-spelare. Så gjorde jag som vanligt igår oxå. Men igår ville det sig så illa att min Cd-spelare vägrade att putta ut skivan igen när jag tryckte på eject...vad fasen nu då?? Jag tryckte och tryckte på knappen och spelran slog om till radio i ett par sekunder sedan gick skivan igång på låt 1, så var det gång på gång! Just snyggt, jag ska hålla pass om 9 minuter och passets låtar är FAST i min bil! :-O Vad att göra??? Ja, jag fick ta ett annat förbränningspass i min samling, ett som jag själv tycker är sådär bra i låtval och tempoval, men det var idel leende bland motionärerna på passet och det är ju sant att låtarna var ju nya för dom! Ja, det blev ganska lyckat trots allt, man får ju skoja till det lite och berätta det olyckliga som inträffat!

Vidare till Cd-spelaren...jag försökte med lite olika kvinnliga "laga-sätt":
*Trycka 73241658 gånger på eject-knappen
*Stänga av motorn och starta bilen igen
*Måtte inte R läsa detta, men jag försökte pilla med ytterligare en skiva i springan där man matar in skivan...
*Se desperat ut, utan resultat...
Men icke ett enda av dessa sätt kunde få ut min skiva! :o(
Till sist på hemfärden gjorde jag det drag som som förlöste skivan till sist - jag stängde av strereon! Och VIPS så matades min skiva ut så snart jag startade stereon igen! Ah, att det var så enkelt! Jag hade ju redan börjat räkna på verkstadens timpeng för reperation...Thank GOD för On/Off-knappen! :o)

I kväll blir det racerläsning av läxa tills i morgon - svenska + religion!

Howdy, all you people out there!


Kommentarer
Postat av: Reisan

Hmmm... var kommer det käcka smeknamnet Muff ifrån?!?

Postat av: Caroline

Öhhh...say no more...fråga hos min rara väninna C, adressen till hennes blogg är: www.quarter65.blogg.se Hälsa från mej! ;o)

2006-04-20 @ 22:52:27
URL: http://lillymarlen.blogg.se
Postat av: Karin

Det är inte bara vi kvinnor som är klantiga tekniskt. Häromdagen får gubben order att starta datorn åt mig (jag kollade Lost). Sitter startknappen på tangentbordet, frågar han. Och jag sitter förvånad i soffan och förundras att han ens vet att det heter tangentbord.......hihi

2006-04-21 @ 08:31:44
URL: http://koepe
Postat av: Millan

muff muff...som du gör

2006-04-21 @ 20:38:04
URL: http://quarter65.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback