Våren ÄR här!

Jamen det är ju så ljuvligt! Värmen, lökarna som trängt sig genom jorden, alla grannar som plötsligt återuppstår efter vinterdvalan och mina näst intill rosaröda kinder - ALLT tyder på att våren ääääntligen ÄR här! Ah så gudomligt!
Gårdagen startade med tidig morgon med Mr.O. Han var ändå juste och sov ända till kl 07. Hyggligt för att vara han kan jag berätta!
Vidare till mitt pass kl 11.00. Halvfullt bara, lite trist men ok ändå.
Raskt i bilen och hem till Svalöv, in i duschen och sen iväg till Skånes Djurpark. Skånemamma-träff med mitt härliga gäng. Familjeträff den här gången, 5 av 6 familjer samlade - härligt!

Måste berätta om detta härliga gäng och hur vi träffades.
Jo, vi har en sak gemensamt och därav har vi träffats. Vi hade alla beräknad föärlossning i december månad 2001. Vi häckade på samma sajt på nätet, nämligen denna:
www.alltforforaldrar.se  Där höll vi till i ankomstgrupp 0112. Man skrev liksom "in sig" och presenterade sig allt eftersom. Kamraten L och jag hade bf 24/12 och hade stora planer på att fira jul tillsammans på BB. Ta du med sill, så tar jag skinkan skrev vi till varandra. Ls dotter E kom den 27/12 och min E kom den 1/1, så vi träffades aldrig på BB...Ls E kom med raketfart på någon timme...min E kom efter 2 dygns väntan...så olika det kan bli!
Vår ankomstgrupp finns fortfarande kvar och är aktiv varje dag. Denna sida är rikstäckande och vi har träffats på sk. storträffar under åren som gått, senast i somras strax utanför Växjö då en av familjerna öppnade sitt hem för oss alla. Äntligen träffade vi M med familj som var hemma från Malaysia. Härligt möte! Mycket trevligt och intressant att träffa ansiktet bakom ett nickname.

Hur som helst bestämde vi oss för att ha en Skåneträff si sådär ett par månader efter barnen var födda. Sagt och gjort, första träffen var i Lund på Kulturen den 11/2 2002. Då träffades "kärnan" av gänget. Därefter hade vi ett antal träffar där man kom och gick, men kärnan bestod. Tillsist var vi 6 sammansvetsade mammor med barn som träffades minst en gång i månaden och så är det än idag! :o)
Det finns inget sällskap som jag känner mej så bekväm i som detta gäng. Här är vi alla som vi är, här tycker vi alla som vi vill, tillsammans mår vi bra! Åh, jag är så stolt och glad att tillhöra detta underbara sällskap! Det är fantastiskt att träffas så mitt i livet och inse hur mycket vi egentligen har gemensamt och hur lite vi egentligen har gemensamt och ändå funkar vi så bra! It''s magic! :o)
Gänget består av Me, myself and I, A från Lomma, L från Foresta, K från Näsum, M från Dösjebro och L från Malmö.

Tack alla söta mammor och barn för en underbar dag tillsammans igår!
Kramar till er alla envar!

Kommentarer
Postat av: A från Lomma

Tack själv för en solig och härlig dag tillsammans. Eller var det egentligen så soligt?!? Det var kanske mer den upplevda känslan av dagen. Trevligt var det i alla fall, trots missödet med vå grillning. Kram från A från Lomma!

2006-04-17 @ 19:32:56
Postat av: L från Forestad

TAck själv!
Jag instämmer i allt som Vännen A från Lomma Skrivit!
Många kramar från den kräkande frun

2006-04-17 @ 19:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback