Verkligenheten närmar sig...

Fick ett samtal från min kamrat C nr 2 (jag har lyckan att ha 2 st kamrater C *L*) i går. Hon jobbar som arbetsledare på mitt jobb. Dock ej på min avdelning, utan i produktionen. Jag har förgäves försökt nå någon som kan ge mej ett JA till att jobba extra nu på påsklovet, men min chef är i Thailand, ställföreträdande, eller nästa människa i trappan, vet inte vem, jag är..."skulle undersöka och komma tillbaka" ...förra veckan, mailade fd chefen...inget svar. Tänkte att nu skiter jag fan i det och tar lov istället! Men så ringde då kamraten C nr 2 och erbjöd mej 6 dagars jobb i produktionen. Jag tackade ja direkt, förmiddagsskift och allt = jag kan hålla pass om kvällarna = bra, bra, bra! Så, nu ska jag tillbaka och fejsa the reallity - livet i bunkern! Ha, jaja, det ger mej förhoppningsvis en rejäl spark i ändan och en kick att söka mej vidare till andra jobb...men än så länge är det ok att gå in extra så här.

Avtalade med läraren L att jag skriver historiaprovet i morgon istället för idag. Kände att jag inte var ordentligt förberedd idag. Skriver matteprov i morgon 8-10 och historia 12.45-15. Så får det bli!

Vi grejar och fixar till här hemma, jag har köpt en massa grejer på lokala present och pynt butiken som jag ska använda i flyttstyligen. :o) På torsdag kommer besiktningsmannen och på måndag kommer mäklaren och fotar, sen är det igång! Lovar att lägga ut länk på huset när det finns på nätet...vem vet...kanske finns det någon spekulant bland mina bloggläsare! ;o)

Höll pass igår, konditionspass. Endast tre cylkar tomma = skoj!! Solade i dom nya rören efter passet. Stängde ner när fem minuter återstod, får ta det lugnt...vill inte bli överbrun nu på vårkanten! Får ta del av receptionistens resedagbok via mail, kul! Ah, så skönt dom har det i Thailand nu...åkte i lördags och blir borta i 14 dgr. *Vill oxå resa, slappa och njuta av la dolce vita* Man det får komma senare...nu är det jobb, studa, student, flytt...innan det över huvudtaget blir tal om någon resa!

Så, nu väntar kaffe, fika och historiapluggning!

Ha det gott my friends!
Big hugs to ya all!


Kommentarer
Postat av: Millan

avis...

Postat av: Reisan@work

Härligt med lite extrainkomst!! Så nu får vi väl snart planera in en tripp till Ullared, eller hur! Hur har ni det annars i påsk? Vi kanske skulle kunna få till en träff el. miniträff med Skånemammorna i Skånes Djurpark? Kram vännen!

2006-04-04 @ 12:42:54
URL: http://nihaoma.blogg.se
Postat av: Caroline

Ullared ja...det hade ju varit något! Vet inte hur jag ska hinna med det innan flytten bara...:oP...men gääärna till sommaren!
Sk.Djurpark låter najs. Vi är upptagna på långfredagen, ev påskafton på kvällen, annars verkar det lugnt! Jag kan skicka ut ett mail till gänget.

Kram!

2006-04-04 @ 12:54:28
URL: http://lillymarlen.blogg.se
Postat av: Karin

Välkommen till gruvan.....ska bli kul att se dig "in action".
Blir det manuell lina eller?
Kommer du kanske ihåg KK?
Eller ska du sitta och softa på förmont?
Kramiz

2006-04-05 @ 08:01:57
URL: http://koepe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback