Dagen D är här!

Så...nu kom den äntligen! Den sista arbetsdagen innan semestern! Det är ju helt wonderbar!!
I kväll ska detta firas med kräftor och något trevligt att hälla i strupen. :o) De röda små rara djuren ligger i svalen och det som ska slinka ner tillsammans med dessa ligger strax ovanför i kylen...*läängtar*
Ett krux kvarstår dock...jag har ett pass kl 17,30. Får man säga så här? Skit sammas, här kommer det: Jag hoppas det blir inställt!! *hahaha* Ja, vad fasen, jag vill ju fira semester ikväll och inte köra spinning! :o/

Var förresten på sp pass i Svalöv i går. Fick frågan om när jag skulle börja köra där. Ja, inte vet jag...någon gång efter semestern typ i september. Fast det hade varit skoj att ta ett pass nu för att känna på. Dom kör på andra cyklar än vad vi gör i LA. Dom kör även på annorlunda sätt vad gäller teknik och så. Dom kör positioner som vi skippat pga av skaderisk, som tex när man ska "spinna loss" som det så käckt heter. Då ska man ha låg belastning och cykla det snabbaste du kan. Öhhh....jaha....vad säger knäna om detta?? Jo som vrålar *AJAJAJ*!! Det är ju så att denna "position" i 99% slutar med att de tränande (och instruktören för den delen) har för lite belastning på och bara sitter och skumpar upp och ner på sadeln med risk för att skumpa av i farten, dessutom med noll kontroll på benen som bara fladdrar på i det låga motståndet! *Hahaha* det ser verkligen fånigt ut...och till vilken nytta?  Oj...som jag kritiserar...fy på mej!! Men, jag kommer att intruducera det sättet jag lärt mej att köra på. Dvs en så jämn belastning som möljigt i takt till musiken. Inte låttare/tyngre belastning än att man kan hålla ett jämt rundtramp i takt till musiken.
Får se hur det slår ut bland de tränande. Dom är ju vara vid skumpandet! ;o)

Well...jag har sovit som en kratta i natt. Mr O kom in till oss tidigt i natt och har bökat rundor mest hela natten. Varit orolig, blivit av med nappen, varit på väg av sängen...you name it! Det hör till ovanligheterna att O kommer in till oss om natten, det brukar alltsom oftast vara E som har en egen plats mellan oss.
JAg kan minnas när man själv var liten och kröp ner hos mor o far. Så mysigt! Jag minns att jag stod brevid fars sida och han bara lyfte på täcket och snabb som en vessla for jag in under täcket. ;o)

Ja gott folk. Nu startar snart den sista tuffa arbetsdagen på att antal veckor!
Ha en go helg och håll tungan i rätt mun!

Howdy folks!

Kommentarer
Postat av: Lind@n

Skööööönt med semester! Klart att vi ska ses en dag, föreslå du en dag nästa vecka förutom måndag då vi åker till Österlen för att åka Veterantåg. Veckan därpå drar vi till Bengtsfors i Dalsland, för fiske, svamp och bärplockning och en del slappande och badande så klart.
Kram

Postat av: Karin

Hoppas att du får en fin och avslappnande semester......och tänk inte så mycket på flyttbestyr som inte hunnits med. Det blir klart när det blir klart......lätt att säga för en som ska ha allt klart på minuten.....hehe

2006-08-04 @ 09:31:04
URL: http://koepe
Postat av: Nilla

Jag är ju landskronit ut i fingerspetsarna och tycker att staden är vacker. Eslöv har jag mest kört igenom men när man var i tonåren sas det att Eslöv var stendöd...trist och tråkig. Ligger ju inte vid havet ens...
Ha en skön semester, det är du väl förunnad.

2006-08-04 @ 16:04:16
URL: http://syrrans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback