En happening utan dess like!

En happening utan dess like!

Nu är vi tillbaka i Skåne efter ett par härliga dagar i Sveriges framsida Göteborg.
Denna stad är fantastisk!  Vi har blivit otroligt väl trevligt bemötta och JA, det stämmer att göteborgare är glada, trevlig och positiva - jag lovar!
Vi har varit på an massa skoj utflykter såsom Universeum, den klassiska Paddanturen på kanalen, Sjöfartsmuséet, Liseberg såklart och dessutom har vi nyttjat spårvagnsnätet med råge! Bilden är från vår första tur med spårvagnen och E tycker det är SÅ spännande. Hon höll stenkoll på vilket nummer det var på vagnen och när den kom till hållplatsen. :o)
Som ni ser var det inte uppehåll hela tiden...vi hade ett par rejäla skurar emellanåt. Men vad gör det? Utrustade med regnkläder och regnponchos funkade det utmärkt ändå!

Idag ska vi få en ny familjemedlem. R är i väg och hämtar hem en hund. Jag har varit på bättre humör kan jag säga. Jag är ju måttligt road av djur överhuvudtaget...och nu ska jag ha en i mitt eget hus...*blandade känslor* Nåväl...det kanske ändrar sig, men jag kommer inte att ta speciellt mycket ansvar för doggen - det får vara R:s bit! Han märker min antientusiasm och tycker nog att jag borde lägga manken till och vara lite mer tillmötesgående vad det gäller...well well...vi får väl se.

Nä folket, ett litet livstecken från oss och nu väntar tvätt och annat käckt!

Kramar!


Kommentarer
Postat av: Karin

Välkommen hem från Götet.....vi ses på Lördag

Postat av: Propp

Jaha, och varför kom du inte och hälsade på då??????

2006-08-24 @ 22:56:01
URL: http://propps.blogg.se
Postat av: Mika

Ja! Göteborgare e grymt trevliga!!! *gaps*

Det ser ut som Ellen tyckte det var spännande att åka spårvagn!!
kul iaf att ni hade det så trevligt!

hej, hej....

Mika

2006-08-27 @ 08:23:17
URL: http://famthonell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback