Första semesterveckan snart avklarad

Den har gått i ett huj, den förasta veckan. Känna som en skön mjukstart. Vädret har varit omväxlande, de senaste dagarna har det faktiskt mest regnat, men vad tusan...det kvettar la!
I måndags gjorde vi mest ingenting, mer än att greja och fixa lite hemma. 
I tisdags kom min vän L med töserna M o E och hälsade på. Barnen lekte finfint och L och jag fick en härlig babbeldag tillsammans. Vi är rätt bra på det...babbla på alltså. Plötsligt var klockan 16,30 och R stod i dörren! :-O Ja, tiden bara rinner i väg när man har trevligt! 
I onsdags var jag och syster J på Ikea och Väla...precis som resten av nordvästra skåne...Jisses med bilar det var på parkeringen! Fast, det märktes inte så mycket inne på stället. Vi fick både snabbt mat och köerna på Ikea gick smidigt! Kom hem med ett skärp till E och lite gardinstänger till moi.
I torsdags var vi i Eslöv för att hämta mina brills. Blev finfint. Gick på stan och mös lite, O rymde in på Hotellet Sten Stensson Sten och levde loppan i lobbyn....är jag förvånd??....inte det minsta...
I fredags var vi hos kamraten C och hennes animalfarm. E och O gosade med hundvalparna och jag med mina lågt skurna jeans satt på en höbal och fick hö i trosorna! Så är det när stanaren VS lanned! *hahaha*
Ett riktigt oväder drog över Sireköpinge med blixtar och dunder! MEn vad gör väl det när man sitter och babblar bort en halv dag hos en god vän? :o)
Senare på kvällen var jag på grillkväll med mina kollergor från spinningen, very nice. Mycket skratt och flams och pyttelite allvar. En av killarna kunde inte komma...han skulle fria till sin tjej! Guuud så romantiskt! En av tjejerna pratade med honom och hans flickvän senare på kvällen och det hade varit hela kittet med ramla ner på knä, fråga pappan och lov and so on....verkligen imponernade! Bravo R!!!
Idag, lördag ska vi till kompisar i Näsum på kräftskiva. Det ska bli trevligt. Dom har byggt lekstuga åt barnen som ska invigas och det ska bli spännande att se den. Vi kör om en liten stund.

Så gott folk - gör inget som inte jag skulle göra!
Ha den underbar helg!
Hugs to ya all!


Kommentarer
Postat av: camilla

Mkt trevlig dag...med dig o barnen...

Postat av: Mika

Låter som om ni har en mysig sem med eller utan regn ;o)
Ha nu en fortsatt trevlig sem med mycket god mat och sol o varma bad!!

Kram
M

2006-08-13 @ 04:11:24
URL: http://famthonell.webblogg.se
Postat av: PiaLiaLotta Potta

Starkt jobbat bruden! Haha! Halm i trosorna! Hehe! VAd sa väl jägarn om det när du kom hem??
Hoppas inte han tog sin pickadolla och for till Sireköpinge! Hahaha!

Men d verkar som du har en aktiv semester iallafall! Själv har jag ju legat o fnattat mina "utslag" och tyckt oändligt synd om mig i en halv vecka! Haha!

2006-08-13 @ 19:24:09
URL: http://pialialottapotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback