Lugnet före stormen råder..

Ja, inte för jag tror på någon storm denna dagen HELLER på jobbet, men man kan ju alltid hoppas på liiiite mer aktivitet än de dagar som förflutit de senaste veckorna. Har man dessutom påbörjat countdown inför semestern blir det ÄNNU drygare att sitta av tiden här...

I går var vi hos födelsedagsdaddy. Han blev glad för sin elgrill och syster J hade köpt piffiga tillbehör som kommer väl till pass när det är dags för det nya spännande tillagningssättet! Ja...mina föräldrar hör nog till den ovanliga skaran som ALDRIG grillat. Jo förresten, de mindes igår att de haft en engångsgrill en gång när D var liten! *hahaha* Ja, jisses...tänk vad de missat mycket gott! Men men, nu får dom prova sig fram på sin nya fina grill! :o)

Idag ska jag till Eslöv, städernas paradis, och kolla ögonen. Jag behöver ett godkänt synintyg för kommande utb.sökning. Specsavers har en kampanj just nu där man får 2 googles till priset av ett. Jag har ett brytningsfal på ena ögat som gör det jobbigt att läsa. Har även ett par brills hemma, men dom är rätt tråkiga. Så nu när denna kampanj visades, nappade jag direkt!
Vidare blev vi bjudna till svärisarna på grillning på kvällen. Very nice...ännu en dag då man inte behöver ha bry om vad man ska ha till middag - grrrejt!

Nästa måndag, min första semesterdag, ska jag o syster J få hänga med daddy till ett galleri i HBG och plocka ut konst för 2500 var. :o) Den rara fadern jublierar på sitt arbete och fick välja present. Guldklocka gick bort, hade redan en. Så det blev konst...hade redan det han ville ha, syster J och jag behövde nog lite nytt på väggarna, inte sant? Jo visst! Han är för go! Därefter blir det besök på kinakrog. :o) Najjs!

Nu ska jag gå och kolla i morgontidningen, dricka nybryggt kaffe och njuta av lugnet! ;o)

Rock on folks!
Tjabba!


Kommentarer
Postat av: PiaLiaLottapotta

Wow! Aldrig grillat!?
Det var faktiskt vansinnigt skickligt i detta grill-os-förtätade land! Och så gott som det e oxå! Mmmm!
Hoppas att ni hittar några fina konstverk att pryda The Walls med! KUL!
Och så satt man då här igen! Och solen bara vrålskiner ute! Det enda man funderar över e hur man ska krångla sig härifrån... Vill ja spara så mycket komptimmar o sem-sagar som mäjligt till bibbisen kommer! (tror inte att det ännu kommit några "mormorsledigt-dagar" hos FK!

Postat av: Propp

Hoppas de kommande nya brillsen är snyggare än e du har på bilden...

2006-08-01 @ 09:34:14
URL: http://propps.blogg.se
Postat av: Camilla

va roligt för pappsen... o du slipper laga middag...hehe mkt smart drag...muffen...
nya goggles...akta dig så att du inte får Pias gamla...hehehe

2006-08-01 @ 10:37:02
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: Caroline

Nu ska vi inte vara elaka mot PLLP! Hennes rariteter är ju högsta mode idag! ;o) Men...sån modefreak blir jag nog aaaaldrig! *sorry P* ;o)

2006-08-01 @ 11:11:00
Postat av: Karin

Typiskt att du nu har semester när jag är tillbaka.......men du kommer väl snart,eller.....
Lycka till med brillorna.....jag skrattade så högt åt Propps kommentar att min kollega hoppade högt, och jag fick be om ursäkt

2006-08-01 @ 11:17:29
URL: http://koepe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback