Nytt inläggsförsök...

I går när jag skrivit ett lagom käckt inlägg och skulle posta det så...*POFF*så var det borta! Snacka om att man blev 1. snopen, 2. irriterad och 3. utan lust att skriva om det igen! Så...här sitter jag idag igen och försöker på nytt.

Dagen har varit trevlig med besök av T&T, nej det är inte dynamit utan ett kärt litet syskonpar. Storasyster T är E:s dagiskompis och lillebror T är O:s nya kommande dagiskompis. T börjar sin inskolning på O:s avdelning på måndag. Barnen har lekt fint, mammorna har tjattrat vackert över kaffekoppen och avsluningsvis blev det ett dopp i poolen för T & E. Vi andra avstod...inte helt hot i vattnet, fast detta bekom tydligen inte de unga damerna! ;o)

Gårdagen gick i symaskinen Husquarnas tecken. Den fick göra sitt jobb och vips har jag, som blivit helsåld på Marimekkos Unikkotyg, ett antal sådana gardiner hängandes både här och där. Lite grått, blått och svart tyg! :o) Rara I kom med en matchande Marimekko-pärm till mej idag - happy! Kan man ha den som prydnadspärm i rummet tro?? ;o)
Igår höll jag mitt premiärpass på lokala gymet. Det gick bra, motionärerna flåsade och stånkade på och det får man väl se som positivt. Fick trevliga och positiva kommentarer från de tränande och det tackar man och bockar för och tar med sig i hjärtat därifrån! :o) Idag ska jag på möte där schemaläggning ska göras - skoj!

I morgon har vi bjudit in på årlig kräftkväll med kompisarna M&M, nej inte det gooooda godiset, utan ett kärt sambopar som vi känner. Här ska det snaskas kräftor minsann! :o)

R går av sin jour i morgon, vilket innebär att han är ledig på fredag och sådeles börjar sin semester - yes, at last!!

På lördag ska vi besöka detta trevliga ställe:
www.alv.se E blev eld och lågor när hon förstod vem vi skulle hälsa på! Vi hoppas på kanonväder och inget jäkla regn! Nu får det minsann räcka med den varan!

I morgon firar mina sötnosar D och M sin ETT-års dag! WOW! Tänk att det redan gått ETT ÅR! Voine, voine...det känns osm om det var igår dom träffades och ändå känns det som om M varit med i famljen hur länge som helst! Sött par! *puss på er*

Jahapp...lite nytt i bloggen då.
Have a nice day, folks!



Kommentarer
Postat av: gulanejlikan

Tack för stödet, det värmer lite. Hoppas allt är bra med dig. Ha det så kul på skivan. Själv hoppar jag detta året.

2006-08-16 @ 17:44:34
Postat av: camilla

ååå kräftor,..var frestad att köpa det idag när jag handlade..men det blev inte så...jag var inom Komvux igår..de hälsade så gott till dig..massor av nya lärare..spännande..ska du läsa eng B eller?

Postat av: PiaLiaLottapotta

Hehe! Jo jag har ju hört att det finns en och annan human being som uppskattar flås stön och stånk utan det ideala tvåsamhetsperspektivet... (Enda stånket som jag verkligen uppskattar! Haha!) Gubben kan komma hem lyrisk från Nautilus och berätta hur han tagit i så blodmaken känns i munnen samtidigt som musklerna brunnit och hjärtat bultat så bröstkorgen hoppat 31...
Själv får jag vredesutbrott... tårar i ögonen och tycker syndast om mig själv i hela världen när jag måste ta ut mig på det viset...
Minns mitt första... (och senaste...) spinningpass... tillsammans med väninnan Prilla... Hon var lite rögröd i huvudet som jag, och svetten forsade lika jävligt på henne... Men hennes inställning var just den där obegripliga... Kvinnan utbrister på hemvägen.. FY FAN VAD SKÖNT DET VAR! E det jag eller hon som e rubbad?
Kram på dig iallafall, och lyckönska de unga tu! Hihi!

2006-08-17 @ 11:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback