The countdown continues...

3 dagar kvar i gruvan, sedan semester! Lovely, verkligen!
Denna veckan har våran "chef" kommit tillbaka. Det är en trevlig och hygglig människa som tyvärr är en som jag upplever som en wannabe-boss. Ingen naturlig ledare över huvudtaget, utan en som VILL vara ledare men inte riktigt fixar det. Plumpa uttalanden, påpekanden och tillrättavisanden är dennes melodi...
Jag har inte haft honom så länge som chef, men han har ju fixat till en dagtid till mej och det är jag honom evigt tacksam för. Annars har jag nog inte så himla mycket mer att tycka vad det gäller honom. Vi är ett gäng självgående individer som OM vi behöver fråga om något kan ringa honom, fast ofta löser vi problemet själva istället eftersom vi många gånger har mer kunskap om våra rutiner än någon annan oavsett det är chefen eller inte. Nog om detta deprimerande ämnet som kallas jobb nu!

Igår var jag hos oprikern i Eslöv, städernads stad. En riktigt mysig stad, klart trevligare centrum än Landskrona iaf! Fick reda på att jag har brytningsfal på höger öga, visste redan och att jag var översynt. Jahapp...inga konstigheter med det. Jag valde två bågar, ett par i plast som är ganska iögonfallande och ett par med en matt guld/brons båge. Man fick ju två brills till priseet av ett. Så, 2800:- för två tittor är ju inte helt fel! :o)

Vidare till svärisarna på grillning. Smakligt. Korv med bröd, senare kaffe och sommartårta. Hehehe, min svärmor är en riktig gottegris. ;o)
Hem med två trötta kottar vid 21-tiden. Skulle se Morden i Midsommer, men missade halva...vi fick ju en LCD TV när vi sålde och köpte hus genom Länshem och nu är den på plats i vårt sovrum, så jag såg andra delen av Morden i M och sedan knoppade jag in.
Vaknade vi 2-tiden äv en sjuhelsikes knall! Vilket oväder alltså! Eftersom vi har platt tak hördes varenda droppe som slog mot taket. Verkligen god insomningseffekt på det! :o) Vaknade till av en dunderknall till v 4-tiden och när jag åkte hemifrån vid 6 öste regnet ner i assiett stora regndroppar!

Så, nu kommer snart folket till jobb...så so long my friends!
See Ya later!

Kommentarer
Postat av: Karin

Hörru.........jag tror minsann att du sitter och bloggar på jobbet......hehe

Postat av: camilla

brillisar...i rött eller??
Imorgon bär det av till London...kill i magen

2006-08-02 @ 08:50:01
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: Nilla

amen...hallå!!!! Eslöv bättre än Landskrona???

Skoja min dojja!

2006-08-02 @ 17:36:40
URL: http://syrrans.blogg.se
Postat av: PiaLiaLottapotta

Billiga brills!
Tror du jag behöver nya såna kanske!? Hehe!
Fast mina e nog liiite dyrare...
Och nuförtiden KAN dom ju faktiskt Komprimera glasen så dom blir 2 cm tunnare!
Tjingeling!

2006-08-03 @ 09:24:16
URL: http://pialialottapotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback