Annars är det lugnt...

Jobbar och står i. 10 dagar kvar till julafton...borde väl börja fixa lite smått här hemma. Vi ska ju ha julen här. Mysigt, men samtidigt hade jag nog skjutit ett år på det ändå...vill ha lite mer i ordning i tex köket. Hade behövt måla och tapetsera, fixa nytt kakel, nya bänkskivor och lite så...men R var snabb att börja bjuda in folk...och inte fan kan man säga...eh, nä vi bara skojade!
Det kommer att bli knyte vilket är tacksamt för börsen och tiden i detta hus. Jag har redan portionert ut lite av varje till föräldrarna till att börja med...
Det blir dukat med långbord i köket. Vi blir väl en 20pers ungefär...tur att vi har rejäl matplats!
Gran...undrar var den ska få plats? Funderar på att ha den nere i källaren vid spisen...där gör den sig nog bäst...det blir trångt annars...hugga ner träd och sätt in inomhus...vilken jävla idé...har man tur håller dom i 14 dar, otur...ja då åker den in på förmiddagen och ut på kvällen! ;o)
Jiiiisus, jag glömmer väl aldrig den gången när min kompis C och jag handlade gran på Infartens parkering! Ojojoj...vi tittade på mååånga fiiiina granar innan vi bestämde oss för varsin JÄTTEfin gran! De var stooora och rejäla! Visst, vi fick dom nätade och klara att köra hem...men...hur i h-e får man in två rejäla julaträd i en Golf -78??? Hmmm....skulle vi ta toppen först eller? Hur skulle vi själva få plats? Hahaha...det slutade med att C satt med sätet framdraget och ansiktet i rutan med två ordentligt stora julgransstubbar på varsin sidag om huvudet! Själv skulle jag köra och topparna på granarna hängde och viftade från en öppen bagagelucka! Det är ett under att vi tog oss hem...vi höll ju på att döööö av skratt!!! Hahaha...vilken syn! :o)
Det har funnits granar i mitt hem som vatit fantastiskt vackra och smidiga, trevliga och ickebarrande! Det har även funnits raka motsatsen...tom så illa att jag ett tag funderade på plastgran - hu hemska tanke! Det fanns en gång en gran som var en topp av en megagran, vilket visade sig när vi skulle pressa ner fanskapet i en julgransfot...icke i h-e att den någonsin skulle få plats däri! Det blev att kutta och karva med yxa och såg...jo, den blev fin...och passade i foten...men...den var ju alldeles för tung och kunde inte så för egen fot...;o) Vi fick binda upp den...spika i väggen, snöre om trädet...knaaaaaak! Vad fan va det??? Helisike! Hela jäkla golvlisten släppte från väggen!!! :o/ Shit! Ja, den fick vara med ett tag...sedan fick vi bända loss spik från väggen till påsk! ;o)
Well folks, vi får se hur årets juleträd kommer att se ut...alltid en surprise...dom är ju så vackra när man köper dom...men vad händer på hemresan? Hmm, ett mysterium att lösa...

GA JOL!


Kommentarer
Postat av: camilla

hahahaha...kan se er i golfen...vilken jävla trafikfara alltså...men det är likt dig o göra ngt så galet..hehe...det där med granen var ju kul..Ulf gjorde så när vi hade affären.band fast dem i entretaket...de var alltid raka....men så en dag kom det en tjuv o snodde belysningen i granarna..tänk va fattiga en del folk e va...

Postat av: Lind@n

Vi får ingen gran i år... min älskade J (just i detta fallet är han knappt älskad alls faktiskt) påstår att det inte är lönt då vi åker till Norge den 20:e och kommer hem först efter den 24..... suck... du kan väl lägga in en fin bild i din blogg på din gran så kan jag titta på det en och få riktig jul... kanske kan jag göra en kupp förresten... kanske man kan ha gran i noirge??

2006-12-15 @ 18:56:17
URL: http://asplund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback