En incident i affären...

Hehehe, ja jag kunde inte låta bli att ta på mej de lite större öronen och låta mej fördröjas på ett och annat ställe i lokala affären häromdagen. Det var såhär:

Jag skulle ner till affären och fylla på frukt, mjölk och bröd förrådet. När jag gick där mötte jag Ds kompis som berättade att de hade haft inbrott hemma och blivit bestulna på bla en sponkens ny plattskärm till datorn. Huu, minns när jag levde tillsammans med min 2 metershunk och vi hade inbrott i vårt hus när vi låg och sov...jäkla läskig upplevelse när man insåg att det faktiskt hade varit främmande människor i VÅRT hus...när vi sov ett par meter därifrån...*ryser*
Hursomhelst ser jag byns pastor komma in i affären tillsammans med sina barn, en dotter i yngre tonåren och en pojke runt tio år gissnigsvis. Dom tjattrar och diskuterar, pappa ber dom snällt och vänligt att ta det lugnt. JAg promenerar vidare i butiken, ser detta gäng lite varstans. Pastorn får telesamtal, pojken springer runt och tramsar, dotter är jäkligt trött på hans fasoner...det syns...tydligt! Pojken tjattrar på en tioårings sätt -Snälla! -Jag kan väl få! -Åhhh, jag vill ha!
Pojkens fader har flera gånger bett honom att lugna sig...pojken fortsätter ändå...
Tillslut hör jag hur fadern höjer rösten och ryter:
-B!! Nu är jag faktiskt trött på dej! Jag börjar...
Det är här han kommer på sig att vara i affären och att han faktiskt är ett ansikte utåt som ska sprida lugn och frid i byn. Jag kan inte låta bli att småle...nå, helige pastorn...berätta nu vad du skulle säga till pojken din, tänker jag förnöjt! Hehehe!
...jag börjar faktiskt bli lite lätt irriterad på dej nu, låter det med en mild röst!
HAhaha, jag såg det nog prälleskrälle! Du vill vråla huvudet av din son, dra ut honom i bilen, låta honom sitta där medan du och dottern handlade färdigt i lugn och ro...men du fick stilla dej...i rampljuset måste man vara den fromme trevlige man som är pastor i byn...
Ojojoj...vilket hyckleri! HAn är väl inte sämre än oss andra om han skulle ryta i från !

Ja, jag tycket att denna incident höjde mitt butiksbesök, jag fick mej ett minne att le åt...vi är faktiskt inte mer än människor oavsett status i livet, eller hur!?

Well, idag verkar det som om det blir ett besök på Karlslundsbadet i LA. Skulle vara skönt att bada bort bakterierna och den täpta näsan!
D ligger däckad med feber och magont...jag är livrädd att det är vinterkräksjukan! För H, det får räcka med förkylningen!!
R har flått ett vildsvin som han fått efter ett eftersök, köttet har försvunnit till vildsvinsentusiaster.
Vi har flera kvällar i rad försökt titta på Rs julklappsfilm Lasermannen, men somnat som stockar båda två ungefär halvvägs in i filmen...men hör och häpna, igår lyckades vi minsann med konststycket att se hela filmen! Och den var skitbra! Rekomenderas!!

Nu ska jag få lite gjort här!

Tjena!

Kommentarer
Postat av: PiaLiaLottaPotta

Hehe! JAg väntade mig att prällen skulle vråla..-Gå ut i bilen o sätt dig ungj-vel annars ska fan hämta dig! Hehe!
Sjuka i nyårstider! Nääää! Tradit!
Skönt att du e på bättringsvägen iallafall! Ni kan ju inte ligga samtidigt i HELA huset ju!

2006-12-28 @ 15:43:22
Postat av: Propp

Måste nu berätta om min kära vän C om är pastor och fyrabarnsmamma. Hon fick lite tid över en dag före jul(!?) och åkte till ett stort köpcenter för att fördriva tiden. Eftersom inte hade bråttom så var hon inte besvärad av att stå i kö men det var det andra som var så hon erbjöd olika människor att gå före i kön och de blev så glada mitt i alla julsterss. Jag var ju tvungen att fråga henne om inte utnyttjade situationen och hade på sig prästkragen men den var faktiskt hemma sa hon med ett asgarv. men nästa år då minsann skulle hon visa dem med prästkregen på!!!

Postat av: camilla

asgarv...denna syn skulle jag oxå vilja se...du säg till R att han ringer om pratar med min man om bedor..tror att han kunde lösa det på ngt vis...kanske inte bedor men ngt annat...de du...hehehehe

2006-12-28 @ 17:21:47
URL: http://quarter65.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback