Vad konstiga folk är...

Jag var hos frissan igår. Klippte av en bit så att jag har en "page" som är lite uppklippt och smårufsig, passade oxå på att tona håret i en mörk askig färg. Helnöjd! :o)
Idag på jobbet möter jag en tjej som är rätt maskulin i både stil, sätt och kropp. Hon frågar efter lite granskande blickar:
-Har du klippt dej, eller?
-Ja, det har jag.
-Ja, det är lite kortare nu va?
-Ehh, jaa det är det. Du vet man vill ju vara lite hipp nu med pagemodet, sa jag lite käckt.
-Jaja, sa hon och sedan -Nä, jag måste vidare nu, hej hej!
Jag tänkte inte så mycket på det, men sen slog det mej...varför sa hon inte -Ååå, vad fint, klädsamt, fult, för kort, för långt eller något??? Nä, bara notera att man förändrat utseendet och sedan droppa det utan någon komplimang - positiv eller negativ...Öhhh, trött blir jag! Dessutom verkar ALLA lägga märke till min tröja och då släppte samma människa en kommentar:
-Du kunde ju haft likadana byxor, då hade vi aldrig hittat dej!
Min tröja är en urtvättad kamuflagemönstrad tröja...jaha...och varför ens kommentera?
Inte fasen kommenterar jag folk på det viset! Att ge komplimanger gillar jag: Då kan man göra en hel dag underbar för människor, men att bara kommentera för kommenterandets skull...nä...*gillar inte*

Hmmm, det blev nog dagens fundering!

Have a lovely friday night folks!

Kommentarer
Postat av: Lind@n

Nyfiken, kan du inte få R att ta ett litet kort på dig!!!
Jag är dock övertygad om att det är jättefint!
SJälv var jag hos frissan i tisdags, är oxå kanon nöjd, svart lila med stora slingor av knallrött!!!
Kram

Postat av: PiaLiaLottaPotta

Haha! Men IQn verkar ju inte va på topp precis... "-Det e lite kortare va???" Ååååh... Ja vafan... Hur ofta Klipper man hpret Läääängre!
Kram på dig!
VILL SE FOTO nuuuu!

2006-12-16 @ 10:15:02
Postat av: camilla

jaja... en del människor är inte som VI...muff...det får du lära dig..tror dock att du hade varit söt med en säck på dig..o inget hår alls....

2006-12-16 @ 20:13:31
URL: http://quarter65.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback