Ahhh SATIKEN!

Sååå nära en bronspeng i herrarnas skidskyttestafett - alltså en sketen skidspetslängd! Man blir ju helt matt, först av att klappa händerna i soffan så att man är nästan lila på insidan av händerna, sen gapa och tjoa sig hes för att sedan se att den jävla skidspetsen som var på fel sida målstrecket var svensk...då gick luften ur mej! :oP Fy för hundan - det är ju skitjobbigt med OS, man blir ju helt slut!
Ha, jag såg ena delen av en märklig kombinationstävling idag, nämligen backhoppning och längskidor?? Det måste ju vara två HELT skilda saker eller hur? Fy fan, dom visade bilder uppifrån backhoppet, alltså högst uppe där dom åker ner ifrån - över min döda kropp att jag hade över huvudtaget funderat tanken på att kasta mej ner för detta stup iklädd vadderad dräkt och med ett par 3 metersplankor på fötterna - NO F*CKING WAY!!! Men kombidelen - längd, känns ju inte på hästvägar lika skrämmande som backhoppet, det är ju rena lugna gatan om man jämför min skräck för höjder och en nätt uppförsbacke på en annars ganska jämn bana. Visst är den kombinationen SKUM?? Har aldrig sett den innan...
Frågade R vilka grenar han skulle ställa upp i i vinter alt sommarOS. Jägare som han är sa han tveklöst lerduveskytte på sommaren (ni minns väl Pia Hansen för ett par år sedan, heter det trapp??) och storslalom på vintern. Jag hade valt fotboll på sommaren och curling på vintern, men har många andra grenar som hade lockat oxå OM man nu var helt enorm i sin talang och inget var något svårt eller jobbigt alls skulle jag absolut valt konståkning antingen singel eller med en vacker prins i paråkning. I sommarOS hade jag valt 100 meter, en gren som är lika het i alla mästerskap! Fast jag hade inte velat ha sådana bamsiga lår som de flesta har...uuuuh, hade ju ALDRIG hittat ett par justa jeans till sådana klubbor! Lägg till min längd på benen och det hade varit goodnight för längesedan! Varför har förresten de flesta av dessa damer JÄTTE långa naglar och flera kilo guld i öronen och om halsen? Det borde ju göra det tyngre att springa, inte sant? Hmmm..
Jahapp, sen var det ju hockey i kväll...ska dom spela en läggmatch eller inte? Min personliga inställning till tävlingar är att man går inte in i något halvhjärtat, utan det gäller att vinna så mycket som möjligt, man gör helt enkelt sitt allra yttersta, därför existerar inte läggmatcher i mitt synsätt...jag hoppas därmed att Bengt-Åke läser min blogg och förmeldar detta till grabbsen i Tre Kronor. Nu tror jag iofs att dom är av denna inställning, sportsmän som de är, men vad coolt det hade varit om Bengt-Åke i intervjun efter matchen sa att: Näää, du vet jag var ju inne hos Lilly Marlén och hämtade ett par kloka ord och därmed vann vi med 23-0! Hahaha, ja, jag ställer gärna upp som inspirationskälla, Bengan! ;o)
Förresten hade som i OS-studion en stilstudie på Bengt-Åke i intervjuer som han gett. Han börjar varje svar med ordet -Neeej/näää/naeee! Kolla i kväll så ska ni få se! Hahaha, R och jag studerade honom i en intervju i går och ALLA meningar utom EN svarade han med ett neeej/näää/naeee i början av meningen! Vi blev halt pappa när han svarade -JA, det tycker jag, i en fråga! Hahaha!
Jag tycker Bengt-Åke liknar en falk, som den på Falconölen...eller hur?

Jahpp folket, det var den pausen i pluggandet!
Måste vidare nu och reda ut ståndriksdagar och annat...

SeeYa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback