Diskussion på Citykliniken...

Jag ver ju på besök där idag och allt såg bra ut på EKG och så, lugnande och skönt att veta! Eftersom min mor har haft problem med sköldkörteln tog jag lite prover på det oxå. I väntrummet utspelade sig denna fantastiska konversation mellan två män i 55+, båda Landskroniter och med den underbara skånskan:
-Jahapp, sicket javvla vär vi har nu igen!
-Jaaa...ena dan snöar de å andra dan ente...man ved ju knappt hånt de ska va! Hohohoho!
-Jaa, de e marklit som de ska hålla på!
***tystnad***
-Ja, då e de många trafikolyckor nu ju.
-HOHOHOHO! Ja sicka javvla idioter som kör omkring i detta väred! Di kör ju som om de va sommar å fint vär! Jaja, står darr 90 så kör man ju i de!
-Jaaa, de e ju bara synn om dom oskyldia som kör grannt.
-HA! Ja, di kunne ju snurrat runt på sin egen bil och krocka me ett trä eller nåt och sen konne di ligga darr med brödna armar å ben! Fnys!

Därefter var det dax för mej att ta ett prov så jag vet inte hur det slutade...men jag är glad att jag var där ensam för jag hade STORA svårigheter att hålla mej för skratt! ;o) Gioa Gobbar!

Gotta get the kids now!
Tjabba tjena hallå!

Kommentarer
Postat av: Camilla

gla att du e fresk...men de visste ja ju redan...
Kramen nu har jag iväg till Perstorp,...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback