En undran...

Om kvinnliga fotbollsspelare har ett rykte kring sig att vara manhaftiga och lesbiska, vad är dåen kvinnlig hockeyspelares rykte?? Det finns speciellt två saker som jag tycker är direkt okvinnliga och det är just hockeyspelande kvinnor OCH kvinnor som spelar bas/elgitarr! Av någon anledning är ju hockey verkligen en manlig sport med råa tacklingar, utslagna tänder, livet utanför rinken med för mycket booze och kvinnor som faller som furor för dom...ja, förra året föll en kvinna för tre hockeykillar. Tjejer på elgitarr eller elbas tycker jag ser så fånigt ut...speciellt när de tgäller rock'n'roll stuket och gurorna hänger vid knäna. Kan det verkligen vara bekvämt att spela så?
Hjälp! Tänk om det blir värsta feministstormningen nu!? ;o)

Idag ska jag studa inför kommande samhällsprov på tisdag.

Tjabbbba!

Kommentarer
Postat av: Karin

Jo, jag håller med om att de inte är särskilt kvinnliga, damernas hockeylag. Men jag har sett dom live, utan skydd (dom var här på jobb och åt middag i höstas, det du) och de var jättesmå och späda hela gänget.
Och sen är det banne mig tur att vi har dom för vi lär inte få någon medalj genom herrarnas hockeylag.
Jag har sällan sett sämre hockey som igår, jag somnade.

Postat av: Propp

Men jag såg en bild av Kim Martin för Amelia där hon var uppklädd i festklänning, hon var jätte söt.

2006-02-22 @ 17:50:22
URL: http://propps.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback