Hur fasen ska jag bli av med...

...min yberdryga förkylning!! Jag har varit förkyld mer eller mindre hela vintern känns det som - öööööh, det är ju rena öken! Höll ett pass idag och är helt slut i kroppen efter det. Mailade schemaansvariga kollegan K och bad om att få ha uppehåll minst 2 veckor när det gäller pass. Kroppen bara vill inte, nej, nej, nej säger den. Jaha, vad ska jag göra? Är snorig, men har ingen feber. Är det ett av de berömda virusen som har bosatt sig i mej eller är det läge att gå till dorren för en penicillinkur? Fast är det virus ska det väl läka ut av sig själv och där finns inga mediciner som biter på det inte...trötta mej!
Jag som köpt nya fina spinningskor och allt...snyft, nu får jag inte använda dom på flera veckor! Det är ju skit oxå!
Som lök på laxen har vi ju samhällsprov på tisdag med regering, parlament, grundlagar, ismer och lite annat smått och gott! Har studat som tusan och kvällslektyren blir boken Aspekt av vår söta lärare L = kurslitteratur för samäll A. Jaja, lite till ska väl kunna gå in innan man drar ner och knoppar in för natten.

I morgon är det dax för skolan igen. Skoj sak är att vi förväntas få tillbaka både historia och matte prov, mindre skoj är att jag inte gjort men engelskauppgift, dles pga av vikarierande damens förvirrade uppgiftslämning, dels pga eget slarv med tid, dels pga av vetskapen att vikarierande damen kommer att försvinna från vårt komvux = gäller verkligen hennes konstiga läxor då??? Skit samma, jag får väl lämna in i efterhand då - what ever!
På tisdagkväll ska vi ha syjunta/snickerboa i källaren på komvux. Detta ska bli vårt nya fina uppehållsrum som vi kan sitta och jobba/softa/äta/you name it i. Hoppas på god uppslutning så att det inte bara är kamraten C och jag som står med nål och tråd i högsta hugg! Vi ses nog som något av ett radarpar på skolan, kamraten C och jag...*S* JAg har fått för mej det iaf och inte mej emot, bättre sällskap får man leta efter! Vi kompletterar varandra bra, kamraten C driver och jag stöttar - så ser jag på oss! :o)

Undrar så om kamraten A går och pyntar i sitt nya, fina hus just nu...ska bli så spännande att få se nya placet - som dom har läääängtat! :o)


Så ja, nu är det dax för läraren L att lära mej mer och mer om regering, riksdag, kommunfullmäktige och annat i hans lärobok! 
Sleep Tight, folket!

 

Kommentarer
Postat av: camilla

jasså då e du nästan släkt med han denna dära sundin då då?... ja du på tisdag gäller det...vem syr mest bäst o flest???

Postat av: Reisan@work

Halli, hallå! Här kommer en hälsning från en nyblivien husägare! Flytten gick alldeles utmärkt och större delen av kartongerna är redan uppackade. Tja, förutom Håkans kalsonglåda - för den är som bortblåst. *fniss*

2006-02-27 @ 10:30:20
URL: http://nihaoma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback