I dag är det verkligen ÄNTLIGEN fredag!

R kommer hem från kursen i GBG!!! *Längtar* Äntligen kan jag känna att någon avlastar mej från hela ansvaret. Jag ska fasen bara relaxa idag, inte göra middag, ligga på soffan och äta godis eller poppa popcorn i min fiiina popcornsmaskin - här ska det softas! Rekomenderar förresten varje popcornsälskare att köpa denna fantastiska maskin från OBH Nordica. Popcornen blir SÅ goda! Dessutom slipper man brända kastruller...och ja, jag tillhör dom som tycker att popcornen blir godast när dom poppas utanför micron. Mumsich! :o)
Barnen har varit på dagis sedan kl 8 och ska hämtas kl 12. Bra, då ahr jag hunnit läsa ut Pojken som kallades det och hunnit börja på nästa bok i samma serie Pojken som inte fanns. Sjuk läsning! Stackarn är ju inte ens värd ett ruttet lingon och får i stort sett inga behov uppfyllda, inte ens det primära - det man knappt överlever utan stimulans! Egentligen borde jag givetvis läsa den engelska novellen som jag har i uppgift att redovisa nästa vecka, så jag får väl ta den paralellt. Jag är nu klar med den där häxboken - at last! Phuuu, den var en seg en, så detaljerad och på gammelsvenska...man blir ju helt matt! Nåväl, den är nu klar med intrig och motiv utplockade. Så var uppgiften som skulle redovisas muntligt idag...för den som var i skolan vill säga...ja då inte jag, eftersom jag valt att vara hemma i dag oxå! Får väl vara tills nästa vecka, fast då ska jag ju på EKG på fredag morgon...aj då...jaja, vi får väl se hur det blir.
Jag mår bättre och bättre för varje dag, känner mej piggare idag än igår - skönt! Tänkte köpa ett gott rödvin och smutta på idag, det är ju bra för hjärtat och blodet. :o)
Åhh, sen är det ju Let's Dance! Vals på temat idag. Kommer Peppe att fixa ÄNNU en omgång med sina stela höfter? ÄR Arja och Tåpihas ett par...varför annars så omslingrade NAKNA bilder på dem i pressen? PR = flest röster?? Mmmhm, Anna whit the big boobies, sopar hon mattan igen? Ja, vals måste ju vara en fördel för henne, bara att följa partnern och glida vackert över golvet! Kisthi Tomita...nä...jag tror hon har gjort sitt. Det spelar ingen roll vilken färg hon har på kastmärket i pannan denna kväll, hon måste göra en one of a kind dans för att hänga kvar! Å sist favoriten...Agges kläder! Jag håller andan och hoppas att hon har lagt ner projektet mönstrade strumpbyxor som han envisats med att bära sedan premiären av programmet! Shit, det är verkligen lika spännande varje fredag att se vad hon har klämt ner sin lekamen i ! Analys följer...I promise you! ;o)
På tal om Arja, finlandssvenskan är ju verkligen ett jäkligt fult språk! Hahaha, ja finskan i sej är ju inte direkt vacker, men det blir ett strå vassare när man blandar i svenska, ryyys! 
Uttala dess meningar på fs:
-Vaad ärr lockan?
-Syss mej passionerat!
-Jaak var på semesster i Mynnsen.
-Nej, nuu ska jak taa en sauna och en duss.
Hahaha, eller hur!? Visst är det hemskt! Jag jobbar med en finne och GUD vad jag har garvat åt det språket! Jag bad honom en gång säga 2222 på finska, det lät: kakseti, kakseti, jkhdorailuh, kakseti, kaks! My GOD, jag garvade så jag grät och fick snyta mej. När jag fick luft i lungorna igen skrattvrålade jag till kollergan -Igen, igen, en gång till! Det lät fan inte klokt! Ah, han var ju kul oxå när han ringde hem och pratade med sin sambo. Dom kacklade på finska, så jag kunde ju lätt sitta brevis och jobba utan att tjuvlyssna (ha, LÄTT på det språket...*not*) men ibland kunde jag inte undgå att höra: klösdajöjagöoi - KOMPLEDIGT - lökasjtdåopuhqerji. Hahaha, då fanns inte KOMPLEDIGT på finska, utan det slängdes in i meningen på svenska! Fiffigt - inte sant! En sak till...varför är alla ord så förbannat låååååååååååånga i finska språket? Hmmm, kanske skulle ta ett 100p arbete på det, kamraten C och jag? ;o) Tror INTE det, nä!
Kamraten C är oxå hemma idag...hon har skrivit om lösbajs på blogg
http://quarter65.blogg.se/ Hon är helt magisk och skyr inga medel, utan är verkligen rakt på sak! Jag diggar henne skarpt! Vi har funnit varandra tom nu i stress symptomens ruggiga värld!

Tack alla sötnosar för era "pigga på mej" inlägg! Det värmer rejält att läsa! (((KRAMAR)))

Have lovley weekend, my friends!
Peace on earth!!





Kommentarer
Postat av: Camilla

Inga förbannade finska arbeten... men jag vet varför orden är så långa...
De böjer inte som vi tex lampa lampor
utan de sätter det så här lampaampa när det är två... eller flickaicka get it..fy fan va ja e klok--- nu tror du inte mig va? Jo det är sant.. Camilla P sa det när hon gjort ett specialarb i svenska..då du tog dialekter o jag svordomar..o det satt kvar i min virriga hjäran...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback