Jag har varit på hospitalet i kväll...

Jag, min dumma kossa har ju tränat med förkylning i kroppen TROTS att jag vet att det inte är bra, och så håller jag pass ändå och går tom på extrapass - hur klever är jag på en skala?? Ja, just det, jag är ju odödlig! HA! Det trodde jag ända tills i måndags, så jag fick hjärtklappning och kände mej yr. Uhhh, obehagligt. Var lite så i går oxå, men nu em kom värsta attacken! Fasen vad hjärtat speedade igång! JAg vet inte hur jag tog mej igenom eftermiddagen. Till råga på allt är ju R i GBG på kurs och D tog bilen till HBG. Jag ringde VC i Svalöv och telefonissa kunde med min beskrivning av symptom avgöra att jag inte behövde någon läkarhjälp - satans subba! Vem fan tror hon att hon är?!? Rinde till Citykliniken i LA, dom hade akuttider i morgon från kl 8. Jaha, tack för den...Ringde Mom o Dad, dom var på "mitt" sp.pass som jag lejt bort. Jag tänkte...bara inte Mom ska sola efter passet. Nä, jag fick tag i dom ca 1½ timme efter passet och dom kom hit. *älskar dom* Mom o jag for till akuten i HBG, Dad kvar hos kottarna. Jag kände hur jag blev yrare o yrare och nu fick jag ont i vänster arm - jaha, nu kommer infarkten, tänkte jag! Kom snart till HBG och in på distriktläkarakuten. Gjorde EKG, såg normalt ut, pulsen låg på 119 när jag kom in, när läkaren var klar med undersökningen låg den på 75. Fick bekänna mina synder...spinninginstruktören som borde skämmas ihjäl - köra pass med en infektion i kroppen!  Jaha, sa läkaren S, det var ju inte så bra. Men detta är inget farligt alls, hjärtat har rusat på lite, EKG ser normalt ut men du får remiss till ett nytt EKG så att vi kan jämföra. Thank you! Bad om något preparat, en laga-mej-tablett, snälla farbror doktorn! Läkaren log och sa, det finns ingen lagatablett och du kommer inte att dö, inte av detta iaf! Thank you igen! Sa till Mom att han tar vi med hem - en riktig pärla! Han har nog läst humaniora i sin läkarutb! *lovely*
Så, nu är jag hemma igen med 3 sidor EKG och en remiss. Lugnare i själen och med en spänninghuvudvärk som heter duga! :oP Ska rätt ner i bingen nu!

Vad har jag lärt mej idag?
**Träna ALDRIG, NEVER, ICKE, EJ med en infektion i kroppen!
**Läkare är snälla!
**Släpp aldrig iväg maken på kusrer 35 mil hemifrån om du skulle bli dålig!
**Mom och Dad är BÄST!!! Visste jag ju redan, men tål att upprepas varje dag! *mina hjältar*


So Long mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Lind@n

Du måste vara rädd om dig*ser sträng ut* Skönt att det var bra!
Kram

Postat av: Karin

Ja, sina föräldrar ska man vara rädd om .... mina är också såna som ställer upp alltid.

2006-02-09 @ 08:23:44
URL: http://koepe.blogg.se
Postat av: Reisan@work

Jag läste dina rader med bultande hjärta. Fy vad du skrämde mig. Fast det är klart, hade du varit död hade du ju inte kunnat blogga, eller hur! Men vad skönt att det inte var värre. Var nu rädd om dig så att R kan komma hem till sin fru vars hjärta rusar av kärlek och inte av infektion. ;-)

PS! Jag brukar ha som riktlinje att om "sjukan" sitter över halsen så är det ok att träna, typ lätt förkylning. Men kryper det ner i halsen så är det no-no.

2006-02-09 @ 08:38:15
URL: http://nihaoma.blogg.se
Postat av: Marika

oj vad du skräms!!!
Inte träna med infek i kroppen!!
Skönt att alles var bra...
Eller kan det vara så att du längtar efter mannen som är sååååå långt bort??!!! så hjärtat bara gråter efter honom??!! *S*

Sköt om dig nu o vila...

Kramis

2006-02-09 @ 09:34:44
URL: http://famthonell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback