Måste måste måste...

JAg har 127,352,277,641 st läxor att göra och så sitter jag HÄR och bloggar!?! Nä men vad liknar det? Jo, jag ska berätta för er att det är precis så jag fungerar i skollivet = skjuter upp och gör allt i sista minuten. Detta till skillnad från kramraten C som gör allt innan hon ens vet vad vi ska göra i läxa! ;o) That's magic, girl, magic!
Öhh, jag ska igenom en bok om en häxa i Uråsa. Den är skriven på en gammelsvenska som är rätt jobbig med sina ord och titlar på människor. Fast, faktiskt när man är i den så flyter det på...men paralellt med den läser jag om en mammas kamp för sin sons rättigheter vid incest. Ja, ni kan ju själva gissa vad som drar mest - ja, just det, INTE the witch book i alla fall!
Känner mej faktiskt ganska omotiverad till skolan just nu. Vet inte vad det beror på...känner mej ju ändå lite mallig på tex matten där jag hajjat en del, SO-ämnena med läraren L är kanon och fröken E i svenska är one of a kind! Men VAD är det då som känns så drygt?? Kanske att bekväma och lata jag måste lägga manken till ordentligt denna terminen istället för att det faller sig enkelt för mej? Kanske det. Eller kanske är det för att jag inte vet om jag ska söka vidare till ngn utbildning här på våren och VAD ska jag i så fall söka till? Kommer det att ge mej något? Är jag villig att leva på CSN-lån?
Mitt mål är klart: Jag vill inte gå tillbaks till mitt sketna fabriksjobb blad alla dessa bittra och sura människor. OM jag måste går jag tillbaka, men kommer att aktivt söka med ljus och lykta för att komma därifrån! Det lutar åt att det blir så under våren, alltså jobbsökning...
Varför måste man bestämma sig för sådant? Kan inte allt bara lösa sig med en postkodsmiljonärsvist eller nåt? Jag hade ju både jeans, BH och rent hus i lördags, men inte fan ringde det på dörren från TV4. Nä, dom var och raggade upp två pensionärspar i typ Plotterjåkkmokk eller nåt liknande istället. Vad fasen - ge mej kulorna så ska jag nog fan sätta sprätt på dom! Jag skulle tveklöst packa ner hela la familja i varsin resväska och dra till varma skööööna breddgrader! Mmmm, sörpla på goda sliskiga drinkar på stranden dagarna i ända! Barnen skulle vara på Bamseklubben och jag skulle relaxa med massage, mainkyr/pedikyr och böcker. Jag skulle ha en privatbuttler som torkade pannan från svett och en privatchaufför som tog mej till de allra mest sevärda ställena och en privatkock som grillade och gjorde underbara sallader och en privat bankman som portionerade ut stålar till mej. Ahhh, LA DOLCE VITA - jag är ju född att leva så! VAD gör jag då här och nu i slaskiga Svalök som fattig CSN.are?? Eller...det är kanske så verkligheten är? Svalök, trötta, skrikiga dagisbarn med lös mage, kallt ute och make på resa hela veckan...kan det vara sant?!? Ohhh NO, dessutom den där jäkla boken som måste läsas...*suckar* Ja, så ser det ut i en 35-årig kvinnas tisdagskväll, någonstans i Skåne!

Rock on, my friends!

Kommentarer
Postat av: Reisan@work

Usch ja, jag känner till det där fenomenet alldeles för väl. Som nu t.ex. när jag egentligen borde kontera en bunte fakturor som ligger här på skrivbordet och stirrar på mig. Så sitter jag här och skriver kommentarer på din blogg istället. Hmmm. Inte bra! Fast väldigt trevligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback