Mitt avancerade jobb...*NOT*

Jag var inne och jobbade extra igår och kommer så att göra idag oxå. Jag går rakt in efter att ha varit där ifrån sedan oktober, då jag gick in extra och går rakt in och gör jobbet som om jag aldrig sysslat med något annat. Alltså det känns som om det är inprogrammerat i skallen på mej - Receiving Transaktions - klick - klick - hur många bitar? - 1500st - klick - spara. Subinvetory Transfer - från CF till ABA - 5000st - klick. Lava tunga råämne i två - tre timmar, rapportera in, lägga in returer - tungt och bökigt, köra blå fickor...jag kan det i sömnen! Detta ger mej en extra rejäl kick till att komma vidare, oavsett om det är via skolan eller nytt jobb. Jag tycker att jag kan mer, vill mer, är värd ett annat trevligare yrke än detta! Mitt mål är att inte gå tillbaka till jobbet, om jag trots allt måste så är mitt mål att komma därifrån - snarast! Det är ok att gå in lite då och då, men jag kan riktigt känna hur depressionen knackar mej på axeln om jag skulle fortsätta! *ryyyser, det vill jag INTE vara med om*

Jobbade förresten med kollegan B igår. Han är en munter och aktiv prick, glad för att snacka, sitter sällan stilla, utan är igång och drar och sliter i det mesta. Han blev pappa för nästan exakt ett år sedan till en liten kille. Förlossningen gick bra, men var långdragen. Han slumrade till lite då och då på soffan i förlossningsrummet. När värkarna började tillta och hans fru fick det lite jobbigare blev han plötsligt kissnödig och for in på toa. När han var klar och tvättade händerna hände det...han såg stjärnor och blev helt yr! Det svartnade för ögonen och marken försvann under hans fötter, han for med en DUNS ner i golvet! In på toa rusar barnmorskan och undersköterskan och undrar vad som står på!?! B vaknar till och befinner sig i duschen där han landat efter fallet. Klapp klapp på kinden - hur mår du? - en förlossning i full gång! Jo, det kändes ok tyckte B, men han hade lite ont i foten. Ja, visst men nu är det snart dax, så det var bara att ge sig ut till frun och strax därpå kom lille killen till världen Allt frid och fröjd - en ny liten familjemedlem hade entrat världen - mys mys! Men fasen vad foten ömmar och värker tyckte B...personalen på BB såg med förskräckelse på den svulla och blå foten - Du måste till röntgen, sa dom. Näee, tyckte B, så farligt är det väl inte, det gör iofs lite ont men det är lugnt! Personalen fick nästan tvinga iväg honom till röntgen. Där visade sig att han brutit foten!!! :-O Herrejösses! In på sjukhuset som hel människa, ut från sjukhuset med en liten son och en fot i gips! Hahaha, gud vad vi har skrattat åt denna historia, inte minst  B själv! Så, istället för 10 pappadagar, blev det 6 veckor i gips och sjukskrivning! Som det kan gå! ;o)

Kommentarer
Postat av: Marika

Alltså jag bara gapskrattar när jag läser historien om din a-kamrat, eller ja, du förstår inget illa menat men det är ju bara så himla komiskt.. *S* Stackarn, kan se han stapplar ifrån BB med en nyfödd o kryckor..

hihihi
Marika

Postat av: Caroline

Jag var tvungen att berätta att jag lagt ut denna historian på nätet för honom idag. Han skrattade och berättade om historian igen och vi skrattade så tårarna sprutade! :oD

2006-02-24 @ 00:34:28
URL: http://lillymarlen.blogg.se
Postat av: Karin

Inte visste jag att det gått till så här.....stackarn, men han fick vara hemma och vila upp sig efter pärsen.

2006-02-24 @ 08:36:16
URL: http://koepe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback