Vad var det för mening med det här nu då???

Ja, jag menar snön som bara rasade ner från himlen igår. Varför fick inte den ligga vackert på plats ett tag, lite minusgrader och pulkaåkning  dagarna långa? ? Nä då börjar det REGNA??? Till vilken nytta då?? Äh, jag är så förbenat trött på vintern nu - vill ha VÅR! Har aldrig velat ha vinter - bara värme, värme, värme! När jag blir stor ska jag bo på Kanarieholmarna eller något annat behagligt ställe på vintern, det är ett löfte till mej själv!
Stackars kamraten C fick vänta på bussen i 45 minuter igår innan hon insåg att bussen till metropolen Tågarp inte gick pga av snön. Hon hade pressat sin man att köra henne till skolan på morgonen (hon har KK själv, men väglaget var ju hysteriskt igår därav skjutsen dit och bussen hem) och när hon kom pulsande genom snön hem till mej i går em såg hon ut som en snögumma med halsduken om huvudet och stelfrusna tår och fingrar! Jag kunde bara le, dra i henne i värmen och koka kaffe. Hon ringde maken U som lät sur och butter i luren, men han kom iaf och hämtade henne. Han vinkade muntert på O och E som stod i dörröppningen när dom halkade iväg mot Tågarp. Idag ringde jag kamraten C och hörde billjud innan samtalet bröts och då visste jag direkt att idag kör inte maken U utan kamraten C själv! ;o)

Ha, undrar hur det gick för engelskfröken...hennes buss till tåget gick tydligen inte den heller. Kanske fick hon slagga över hos någon, det gjorde hon sist den där fredagen då alla tåg var inställda. På tal om henne ja...ja...vad ska jag säga? Igår hade vi en relativt hyfsad lektion men när det gäller uttal på glosor, som vi fö läste högt efter henne som ett gäng mellanstadieungar, var det katastof på vissa ord! Texten vi läste, där förstod hon inte poängen och en del av innehållet. Förvirringen var total när hon undrade vad vi hade gjort och inte gjort på det förra kapitlet. Hon har ju själv delat gruppen, men har inte koll på vad den ena gruppen gjort i jämförelse med den andra...*suckar*. Engelska var tidigare ett favoritämne och är väl ännu, men med henne som "mentor" blir det inget kul alls! :o(

R är förresten i GBG på stensättarkurs hela veckan. Jag är gräsänka med 2 små barn och 1 stooort barn. Stora barnet D har lovat att hjälpa mej med barnvakt när jag ska hålla sp.pass. Men...jag har varit en idiot och tränat fast att jag varit förkyld och igår mådde jag verkligen jättedåligt pga av det. Det kändes som jag hade hjärtklappning och jag blev mellanåt yr trots att jag satt ner. Huuu, jag blev skiträdd! Tänk om jag får en infarkt eller nåt!?! Jag SMS:ade runt till instruktörerna och satte mina pass till utbjudning. Kollegan J nappade direkt och tog båda passen, idag och i morgon - tack för det! Själv ska jag inte göra något sportsligt anstränade förrän tisdag nästa vecka då nästa pass ligger! Jag är fortfarande skärrade efter gårdagen!

So long!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Blir rädd när jag läser om ditt hjärta...ta det nu lungt..min vän


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback