Alltså...

..jag gillar verkligen inte skvaller såsom lokala sensationer typ -VET du vad hon sa till mej?? Eller - Jag hörde att bla bla bla, eller -VA??? DET har du inte sagt till mej!!! eller den värsta - Du, jag fick inte säga detta till någon MEN bla bla bla..???..Öh, va? Du fick ju inte säga det till någon! -Nä, men det är ju bara till dej, du säger ju inget! Ehh, nähä, gör jag inte det? Ska jag nu leva med att den stackarn som det handlar om i god tro har berättat något i förtroende till en jäkla skvallertacka som nästan spricker och dreglar om hon inte får skvallra vidare! Huuu, det är verkligen något jag avskyr. Men det är ju faktiskt så att många har detta som en livsstil! Ja, skvaller och skitsnack uppfyller stora delar av deras liv och dom älskar att stå i mitten med sensationen. Att sen få släppa bomben så att skvallerskararn nästan baxnar över det härliga skitsnacket gör att skvallerqueenen höjer sig ytterligare i sin skvallerstatus! Är det inte så? Jag tror jag kräks! Bespara mej skitsnacket, var så rakryggad som du har samvete nog att vara! Berätta inget som du själv inte kan stå för! Där kommer man längst tror jag!  Master har talat! HA!

Men för att uppdatera mej med kändiseliten tog jag under min mammaledighet en prenumeration på tidningen Bild. Ja, den är väl kusin med Se o Hör, Hänt extra och dom andra smaskiga tidningarna. Fördelen är att denna tidning bara kommer ut en gång/månad, vilket passar mej utmärkt. Precis när man börjat undra över hur det eg står till med hollywoodgänget dimper tidningen ner i lådan!
Något som jag med ett smajl på läpparna kan roa mej med är faktiskt kändisskvaller. Fy fasen vilket liv vissa lever! Jag skulle INTE vilja byta med tex Britney Spears, nybliven morsa som jagar livet ur sig genom att kasta ut och försonas med maken gång efter annan, Victoria Beckham som ser ut som en Bratzdocka med tandpetarsmal kropp och ett jättestort huvud. Stackarn som förnekar makens otrohetsaffärer trots att det är ganska uppenbart vad Dave sysslat med ett antal gånger...Pamela Anderson som inte kan vara från sitt helylle *NOT* fd make och partar loss med Courtney Love, flickan din dotter _aldrig_ skulle få leka med! Hu, tänk vad påpassade dom är titt som tätt. En paparazzi får dom på bild utan vigselring på en joggingtur och skillsmässan är ett faktum! Näää, lite av deras stålar kunde jag ju med god min tagit emot, låt säga 10% av deras inkomst :o) men det alldagliga livet med allt vad det innebär är verkligen att föredra framför deras stressliv!
Är det förresten så att Agneta Sjödins blinda stylistvikarie har jobbat extra hos Mariah Carey?? OM ni köper tidningen Bild, bläddra lite så kommer snart pinglan M upp på en helsida och ni kommer precis att förstå min tankegång! Ett nytt ordspråk: Mycket pengar ger usel smak! Det var inte den bra dressday, Mariah! Mer säger jag inte...

Tudeluuuu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback