Håhåjaja!

Gick på min första mattelektion sedan högstadiet idag. Är verkligen ingen logisk matematiker...jag har inte tålamod att knäcka tal som ser konstiga ut och där bokstäverna x och y ersätter siffror. Varför i hela fridens namn skriver man inte ut siffran??? Konstigt, verkligen! Jaja, kände mej ju inte precis helt bekväm i detta ämne, så istället för att sätta mej långt fram och synas satte jag mej idag längst bak på de anonymas bänk. Jo, det blir bra att sitta här tänkte jag, här smälter jag in fint. Glömde då förstås bort för en liten stund att jag sällan kan vara tyst under en lektion och gärna fäller en och annan kvick replik lite då och då. Denna lärare är av det skojande släktet och berättar långa historier kring talen och ställer frågor till "publiken". Jag var rapp och svarade något skojfriskt kvickt, rakt ut i luften som vanligt. Det var då jag såg det....äh fy fasen vad vidrigt alltså! En kvinna i min egen ålder vände sig mot den rappa munnen och visade _världens största garv_ *hahahaha* Ojojoj, så roligt, hon skrattade och hade sig...men...i munnen fanns det bara kariesfrätskadade halvruttna svarta stumpar! Jag kände hur jag stirrade rakt in i hennes äckliga gap, jag kunde ta mej tusan icke släppa blicken från eländet! Öööööööörk!!! Kan ni känna doften från denna infekterade kariesmun?? Uuuuuuakkkkk! Hur som helst tror jag att hon kände hur jag glodde, men hon skrattade på helt ogenerat! Men gud! Det var ju liksom inte kindtänderna utan framtänderna som var som förkolnade stumpar och hon bara blottar med världens bredaste skratt. Huuuu, efter det gick matten som en dans. Jag var nog i någon slags ögonblicks-chock eftersom jag tog tal efter tal utan större bekymmer.

Sedan har vi ett MEGA bekymmer...vår dansande engelskavikarie...har skrivit om henne här nedan. Idag kom hon till lektionen _helt oförberedd_!! "Do you have any sugestions for the lesson todag, I havn't prepered anything for today" Öhh, va?? Ska vi själva leda lektionen nu då, eller? Vi är faktiskt en vecka in på terminen och hon har inte hunnit lägga upp planeringen för lektionerna under hela våren. Nääää, hon jobbar minsann hela _40_ timmar i veckan och hon hann bara inte med! Men snälla nån, vem jobbar inte så?? I nästa andetag berättade hon glatt om sin englandsresa som hon varit på i helgen. Där hade hon tittat på en "enormous chatedral". Jaha, najs tripp, men kom igen, vi har en eng. B-kurs att dra igenom och vi har första provet om 3 veckor och hon har _inte_ lagt planering ÄN! Fattar ni vilken uppgiven känsla det blir i klassrummet. Hon hör som en kratta, uttalar eng.ord som en kratta, hittar inte eng.ord, svarar på svenska och uppträder allmänt förvirrat. Kamraten C härsknade till ett par gånger idag. Jag såg det i hennes ögon och på hennes kinder...i ögonen var det blixtar och om kinderna blev hon hastigt röd. Mmmm, då kan jag säga att kamrat C var mer än irriterad. Hon gjorde klart för afrikadansade tanten att vi minsann var vuxna människor och att vi kunde ta ansvar för oss själv men nu var det dags att lyssna på texten till boken och där står CD-spelaren och vi har faktiskt snart prov!!! Lilla tanten skyndade sig att sätta på CD och sedan blev det väl någotsånär en liten bra bit iaf på den lektionen...men fortsätter det så här måste vi nog vara eniga och lämna in ett klagomål till rektorn. Det håller liksom inte!

Nog om det nu, nu ska jag i säng!
Natti!

Kommentarer
Postat av: Reisan

Hallojsan! Inte konstigt att matten gick som en dans efter den chocken. Hujedamej!! Däremot är jag tveksam till hur det kommer att gå med engelskan. Jag hade nog hoppats mer på cd-spelaren än på katedral-tanten.

Kramen till dig! ;-)

2006-01-17 @ 13:29:18
Postat av: Camilla

Haha fattar du vad jag skrattade..var tvungen att skriva en kommentar...tanten är rädd för mig det är ett som är säkert...När jag gick in med teet så kom hon o skulle hem..jag frågade om det gick bra med delningen... vet du vad hon svarade??? HOn litade fullständigt på mitt ord...haha puckotant...

2006-01-17 @ 16:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback