Hujedamej!

Vilken speedad dag jag har haft idag...*phuuu* Det startade med att lilla E är jätteförkyld och har sovit hos mommy inatt. Hon har hostat, yrat, blivit ledsen, somnat om för att sedan börja om med hostan. Lilla gumman...vi sov inte ordentligt någon av oss. Makalös som hon är far hon upp först av alla och går ner för att kolla på TV, det är ju Lattjo Lajban kl 7,15 och då spelar det inge roll om hostan har håll henne halvvaken hela natten - är det Lattjo så är det! Hon har t om fått Rs gamla klockradio som hon har vis sängen. Den står alarmerad på kl 7,10 och tjuter igång då. E går upp, men stänger inte av klockan utan det måste den sömndruckne modern dra sig upp och göra eftersom R börjar jobba kl 7 är han ju inte hemma då. Nänä, men ställa klockan till tösabiten och sedan inte visa hur man stänger av det kan han! :o/
Nåväl, skolan började kl 10,10 idag. Svenska med fröken E, min favorit! Hon är helt magiskt bra, ser varje människa, berättar med otrolig inlevelse och framförallt har hon en härlig humor. Vi skrattar flera, flera gånger under en lektion! Jaha, vi skulle sitta i grupper och diskutera de olika styckena från antiken som vi jobbat med. Jag, kamraten C och kamraten M skulle diskutera en dikt av Sapfo. Kamraten C som alltid är så kvick, startade med att förälskesen var så djup mellan en kvinna och en man som satt mittemot varandra och såg på varandra med förälskesens ögon. Sapfo beskriver hur det går en eld i henne (hon är 3:e part och betraktar paret på avstånd) av svartsjuka, men kamraten C har uppfattat det som förälskelse mellan Sapfo och mannen. I själva verket...om man läser dikten noggrant och sakta visar det sig att Sapfo är svartsjuk på _mannen_ som har fångat den andra kvinnans uppmärksamhet. Sapfo är hemligt  och förbjudet förälskad i kvinnan och i dikten beskriver hon hur svartsjukan river i henne. När jag avslöjade detta för kamraten C såg hon u som en fågelholk! *hahaha* Hon tappade hakan fullständigt och sa spontant -Ah, fy fan vad äckligt! Nu blev hela dikten äcklig! Jo visst, men Sapfo som levde på ön Lespos har ju gett namnet åt en viss homosexuell grupp, nämligen de lespiska! Japp, så är det  my friends!
Vidare hade vi samhäll med läraren L, alltid trevligt! Ibland är han bara sådär härligt spontan. Det ena oväntade efter det andra trillar ur munnen på honom och så fnissar han och hoppar till lite! En riktig kanonlärare! :o)
Under dagen har R varit hemma o vabat. Vi har kollat på säng åt E på Blocket och igår hittade vi en finfin en nere i Staffanstorp. Trodde först det var Tiffanys dotter Twajliajt gamla säng, men till min stora besvikelse var fallet icke så! Well well, R tog barnen och for iväg för att kolla på sängen. Den var i fint skick - som ny, han betalade och for hem. Sängen ska hämtas i helgen med en större bil. O ska ta över Es juniorsäng och gravida syster J ska få ta hand om spjälsängen.
Vi hade bestämt att vi skulle fara till CityGross när jag kom hem vid 13,30. Jaha, väl hemma sitter Rs arbetskamrat M och fikar i godan ro. E är supergnällig och hängig. Jag beslutar mej för att åka och handla själv istället. Sagt och gjort - Hyllinge nästa! Fyllde vagnen så att den knappt gick att styra. Det är så varje gång jag är på Grossen, gillar verkligen den affären! Där finns allt och lite till! Tjoho, kollade klockan när jag packade varor, holy smock! Redan 16!?! Uuuuuuh, nu blir det brådis. Ska vara i La kl 17 hos frissan...packa, packa, packa, snabbt, snabbt, snabbt! Tänkte på bensinlampan som började lysa på vägen hit...kunde inte R ha tankat när han såg att det började närma sig reserven?? *muttrar lite* In i bilen, iväg hemåt i full fart. Stressmomentet bensinlampan lös mej i ögonen hela tiden. Tänk om jag får bensinstopp i Bauseröd?? Äh, då ringer R...nähäpp...batteriet till moben har tagit slut, ännu mer stressad...vem ska jag nu ringa om jag får bensinstopp och _vad_ ska jag ringa med!? Ännu mer stressad och tycker att bensinmätaren dras neråt 0 fort! Ignorerar mätaren och gasar på istället! 1 km från Svalöv ringer jag R, klockan är nu 16,35 - Var beredd, jag kommer med hela bilen full av varor och jag har skitbråttom iväg igen! Sladdar in på vår lilla gata och tvärnitar utanför dörren. R står snällt i dörren och tar emot kassar, tack och puss och hej, iväg igen! Jäklar, lampan bara vrållyser...skruvar upp stereon, trycker lite på färddatorn...35km kvar att köra för i tanken. Jaha...måtte jag komma till La och Shellmacken NU!! Kör in i vägarbetet och äntligen är jag framme vid macken. Kollar bensinpriset, dom brukar vara så billiga...va fasen! 11,13 föe en lite! Vad nu? Den låg ju en bra bit under 11:- sist! Kollar inte ens hur mycket det blev vare sig i liter eller i pengar utan for hals över huvud till frissan. Prick kl 17 entrade jag salongen, starkt jobbat! :oP Skönt att softa lite i 1½ timme. Lite ny färg och en dm hår åkte av, jag åkte nöjd och glad hem. Skrivit en sammanställnig, skickat ut traderamail och nu är det minsann OVER AND OUT!

Good Night my friends, wherever you are!

Kommentarer
Postat av: Marika

Hej Caroline!
wow! jag blev helstressad av att läsa hur bråttom du hade...
Det kändes som om jag läste ditt inlägg fort, fort ,bara för att veta OM du hann..*fniss*, MEN du hann ju!! Good job!! ;o) OCH ingen "soppa torsk!..

Tack för inlägget på min lilla "blogg sida"..

((kram))
Marika


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback