Lördag...

Har varit på bibblan idag och letat upp en bok till svenskan om häxor på stormaktstiden. Mmmm, den verkar spännande! Ungarna röjde på barnavdelningen och efter ett tag hittade E ett par böcker som hon ville låna. R höll på att bryta ihop på O som väsnades för mycket och tog honom i vagnen och gick ut. Jag hade i uppdrag att leta upp en bok till klasskamraten C och fick tag i en titel. Ringde henne och frågade om det var ok med den - uppppps, bibliotikarien blängde på mej och påminde om mobilförbudet på biblioteket. Fick ursäkta mej och viskande backa ut i hallen.

Igår kollade jag på Let's dance. Hahaha, han är fan i mej skön Peppe Eng. Inte många rätt i quickstepen och ibland såg man hur han svor till! Jag tror han kommer långt, trots sina brister. En klar favorit hos publiken, i allafall hos mej!
Gjorde plankstek igår och hade köpt ett gott rött vin. Smarrigt! R somnade i vanlig ordning på soffan. Jättekul, spelar ingen roll om det är tisdag eller fredagskväll så ligger han på soffan och sover. Övergående? Kanske det...inte vet jag. E och jag gick och la oss vid 23-tiden. E somnade snart och jag läste Martina Haags bok "Hemma hos Martina". Härlig humor mitt i vardagskaoset! :o)

Idag ska vi till Malmö och kolla på hästuppvisningen "Appasionata". R's föräldrar gav oss det i julklapp. Är väldigt reserverad när jag är nära hästar men så här på avstånd i en show är det ok. Ska bli spännande, speciellt för E som verkligen gillar hästar! D som snart fyller 19 önskar nog att han kunde bli hemma och häcka med polarna framför en Permier League match istället, speciellt som det är Manchesterderby idag. Uuuu, jag hade gärna tillåtit det, men nu är ju detta en julklapp så han får vackert bita i det sura äppöet och hänga med istället. Lider med honom faktiskt!

I morgon håller jag spinningpass kl 11. Snackade med klubben igår och då var 11 av 16 cyklar bokade. Skitkul! Man märker att folk tar tag i nyårslöftena nu och ska börja nya liv med motion. Många nya ansikten har dykt upp sedan ett par veckor tillbaka. Kul! Jag var ju en av dom i fjor när jag insåg vad två täta graviditeter gjort med min annars hyfsat justa kropp! Huuu, intensiv träning och Viktväktarmenyer gjorde susen och voila! 10kg försvann på ett par månader och efter ytterligare ett par månader fick jag förfrågan om att hålla egna pass! Gött att nå resultatet!

SeeYa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Super fin...får gärna använda mitt namn...om du vill...jag använder ju ditt..hehe muffen där...

2006-01-14 @ 13:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback