Måndag förmiddag

Kommer från första lektionen denna veckan, historia. Imponerande lärare...hur kan man ha så mycket i huvudet, sortera upp och sedan bara låta det välla ut ur munnen?? Vilken fråga du än ställer på området kommer det kloka och logiska svar! Så vill jag bli när jag blir stor...det är min strävan! Men när jag sedan förstår alla studier som ligger bakom kunskapen börjar jag genast sväva ut i tankar igen. Hur skulle det se ut...JAG som är så lat och bekväm i min natur skulle då aaaaldrig gita med att läsa på högskola, distanskurser och universitet, iaf inte i SO-ämnen. Möjligen om det gällde svenska språket...då kanske det hade lockat. Fundera varje dag, flera gånger om dagen på mina vidare studier. Är så sugen på att fortsätta med skrivandet i någon form. Gillar verkligen det. Ha, tänk er själv: Nya Martina Haag fast i en lightversion (känner mej inte så hispig som hon verkar, men har nog ganska likadan  humor) från metropolen Svalöv! *fnissar* Ojojoj, nu toppar hon "fru W från Svalöv" pockettoppen för 35:e veckan! Det hade bara varit SÅ cooooolt! :o) Jaja, drömma får man alltid göra, inte sant?
Är så förbannat trött på att vara fattig som en kyrkråtta. Väntar troget på mina CSN-pengar. Dom skulle ju kommar tidigast en vecka efter skolstart = idag, det har ju gått en vecka NU! Hann knappt vakan innan jag var inne på FSB hemsida och kollade saldot på kontot. Nänä, inga extra goa tusingar där inte...blääää! Vill iaf ha lite extra med på lördag, då syster J och jag ska på shopping. Ska kolla lite på nya Babyland i HBG och se om jag kan vara någon slags handledare i djungeln bland babyskyd, tvättlappar och nödvändiga söta babysaker. Hon väntar sin första bebis i juni och har nu en söt liten bula framtill. :o) Kan knappast bärga mej att bli moster och snusa på en babyhjässa! *myys*
Oh, holy smock! Gotta go to MATTEN nu!!!

SeeYa!


Kommentarer
Postat av: Lind@n

Jag tror visst att du skulle kunna plugga högskola osv! Du har viljan! Jag vet det!Du är kanon duktig!
Kram fårn Forestad
Ps Inser nu att min Blogg liksom somnat in... måste nog väcka den igen... inte idag bara


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback