Möte hos rektorn idag...

Jaha, då är kamraten C, jag, rektorn och afrikadansande engelskvikarien kallade till ett möte idag kl.11. Jag som har ringt och sjukanmält mej idag, känner mej rätt ruggig och halsen känns fortfarande av. Kamraten C ringde och vädjade "- Snälla, lämna mej inte ensam på mötet, är du så dålig att du inte kan komma?? Snälla, snälla kom, jag behöver dej!!" Det är självklart att jag tar mej till skolan, så dålig är jag ju inte, jag behövde ju mest en dag hemma för mej själv...Jag vet ju att kamraten C hade gjort detsamma för mej. Hon har under fm raggat upp en representant från Eng. A-kursen oxå, det är bra. Man måste förstå att problemet inte bara ligger i en klass/kurs, utan att flertalet är missnöjda i samtliga av hennes kurser.
Hur ska man lägga fram klagomål inför en människa? Det kommer ju att bli skitjobbigt för henne att sitta och ta en massa kritik FAST att den verkligen är befogad! Men samtidigt är det vår tid och våra pengar som vi som elever spenderar på att öka på vår kunskap. Mmmm, vi är vuxna människor, så jag hoppas på en bra diskussion. Kamraten C tror att hon kommer att sjukskriva sej idag...att hon tagit sig vatten över huvudet, att hon inte pallar med nya jobbet...Gör hon det kommer man ju att få ågren, är det vi som pressat henne till det? Samtidigt tycker jag tvärtom att har hon sökt tjänsten så måste hon ju ha klart för sig vad det innebär! Tänk att vi inte ens har en strukturerad terminsplan och än mindre en strukturerad lektionsplan!! Äh, det är fan i mej urdåligt!!

Mmm...uppdatering från mötet följer...

Rock on!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja du ... detta mötet var ingen hit! Vi fick ha testet idag.. som vi flyttade fram..hon gav oss det sen gick hon i princip..sicket pucko den människan är... hon e nock sur på mig...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback