Mötet med rektorn...

ja du, kamraten A, det gick väl sådär. Kamraten C och jag var överens om att vi skulle vara vuxna och kloka när vi satt i mötet. Det var vi oxå, fast jag fick flera gånger bita mej i tungan för att inte brusa upp och säga något som jag senare måste ångra...egentligen ville jag bara öppna munnen och låta allt jag tycker är fel, fel, fel komma ut ur mej. Liksom kräka ut lava som en vulkan...mmm, så kan vman säga. Istället fick jag vara from och lägga fram mina önskemål på ett ömt och förbannat vuxet sätt! Äh, vi fick ju framfört vad vi tyckte var fel och lite önskemål om hur vi skulle kunna arbeta istället. Därifrån jobbar vi nu och ger det ett par veckor till...sen får vi väl se vad som händer.
Jag kan citera från vår lektion precis: "-Jag är inte er mamma eller dada, ni är vuxna människor och måste ta ert eget ansvar."  Idag pratades det engelska i 1timme och 50 minuter av 2timmars lektion, ca 10minuters engelska pratade vi idag...??? *say no more* Därifrån utgår vi nu. Som sagt, vi har påpekat problemet och försökt medla fram ett bättre studiesätt genom en del önskemål. Funkar det inte...ja...då får vi kanske påpeka det ännu tydligare??  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback