Presentation av mej, nybliven bloggare!

Välkommen till min blogg.
Jag kommer att skriva litt av varje här.
Har precis börjat skolan efter en skön ledighet på 3 veckor.
Läser på Komvux och försöker srkapa ihop bra betyg för ev vidare studier.
Verkligen intressant att läsa. Varför inser man det nu när man blivit 35? Är det den mogna kvinnan som dykt upp i mej? Ja, det kan man ju undra...men är man fed up på sitt skitiga jobb och inte är äldre (ähuum) så är det minsann dax att gå vidare. Jag vägra bli en av de bittra, sura damerna i industrins värld. *ryyyyser*
Tanken att bli journalist återkommer oftare och oftare. Har kollat upp lite utb och hittat en linje som inte ligger alltför långt från hemmet. Har ju familj med man och 3 barn så jag har ingen lust att åka långt från dom. En annan tanke är skrivarlinje, den linjen finns på folkhögskolan i byn vilket är megaplusspoäng!

Idag har vi fått en tung bibba med papper om vad vår svenkakurs på våren kommer att innehålla. Litteraturhistoria för hela slanten. Huuu, har inte varit precis i närheten av det innan och känner att jag måste verkligen lägga mer än manken till här annars blir det inte nåt bra! Hade MVG förra terminen och skulle gärna vilja behålla det = hard work!
Jag har även gett mej på matte, nåt jag verkligen kommer att få jobba stenhårt med! *phhhu* Är mest för att räkna ihop lite i vardagen, lite procent och så. Men här blir det andra bullar! Får ta hjälp av forna elever och maken kanske kan slänga till med någon bra formel om det behövs! ;o)
Engelska läser jag oxå. Hade en underbar lärare i höst. Hon är mammaledig nu och vi har fått en mysko vikarie...en grå människa som piffar upp sig i neonfärger och psykadeliska mönstringar på kläderna. Till detta använder hon promenadvänliga lågskor. Osäker, nervös, hör dåligt på ena örat och afrikansk danserska. Så kan man sammanställa henne. Jaja, vi får väl se vart det slutar...

Ja, det var lite om mej det.
Ha de, vi ses i space!



Kommentarer
Postat av: Marie Lundin

Vilken fallenhet du har för att skriva o skriva roligt dessutom. Du, under tiden du väntar på plats på skrivarlinjen ser jag framför mig en egen spalt i "Kvällen". Linda Skugge släng dig i väggen. :)
Kram i hej

2006-01-18 @ 12:23:47
Postat av: Master LilliMarlén! :o)

Tack för det! Jag suger åt mej som en svamp av dina trevliga ord! Fortsätt gärna titta in då o då!

Kram C

2006-01-18 @ 22:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback