Så var det måndag...

...och skolan igen. Helgen har varit schysst, det har ju snöat magiskt mycket! I går efter städning och snowracing körde vi till familjen E och firade alla våra barns (nja förutom O) missade födelsedagar, C 22/12, E 1/1 och J 20/1. Vi tog det på ett bräde och alla barn blev nöjda och glada. E fick ett jätte golvpussel med hennes gudinna Pippi Långstrump på, hon var lyrisk!

Idag har det varit historia med goa läraren L, han ni vet som tjoar och hoppar omkring på lektionerna och har sån otrolig kunskap om så mycket. Vi pratade historia i 1000 år från Julius Ceasars död 44 fkr och ca 1000 år framåt. Mycket intressant och spännande. Vilka jäkla barbarer alltså, dom krigade, slogs och mördade/s som galningar i Romarriket på den tiden. Kvinnan hade såklart inget att säga till om...hon skulle vara vacker, foglig, trogen och föda barn. *Fnys* Det hade man ju aldrig tolererat och därmed inte heller blivit så gammal skulle jag tro, hade väl åkt dit för trots eller något liknande. ;o)
Vidare hade vi håla på ca 1½ timme. Jag skyndade hem och for ner i brevlådan, ingen post! Amen vad fasen, bara för att det är oskottade trottoarer och snövallar överallt så behöver väl inte posten vara sen! Jag har ju livsviktiga paket med böcker och kläder att riva upp och här har man hastat hem i 190 och så har posten inte kommit! Klockan är ju ändå 10.15!!! Dålig stil! *Vilken egotripp jag åkte på nu då* :-O
Jaha...vad ska jag då fördriva tiden med...jo, käka knäckebröd, ringa CSN och fråga var mina pengar blir av, ringa jobb och fråga om jag får jobba på sportlovet  och dra ihopa chili con carne. Ja, så fick det bli. Posten hade ännu inte kommit när jag gick till *ryyyys* mattelektionen *ryyyys* Idag på matten satte hon, tandtrollet sig _brevid_ mej - hjäääälp! Tänk om tandtrollen hoppar över och tränger sig in i min mun fast att jag kniper ihop den krampaktigt så läpparna blir helt vita hela lektionen. *huuuuu* Idag log hon så rart  och blottade sina ärkeäckliga rester av tänder mot mej. Jag ville klökas och skrika till henne att aldrig mer lyfta överläppen och visa de svarta stumparna för mej någonsin igen! Istället drog jag lite på munnen och låtsades vara otoligt aktiv med mina bråktal. Hon hittade snart någon annan att le emot när jag ignorerade henne, det såg jag när jag sneglade bakom mina brillor vid ett tillfälle...
Läraren J-I är en humoristisk man och fantastisk på att lära ut! Idag drog han exempel med ören. -Hur många har varit med när vi hade ettöringar sa J-I och räckte själv upp tillsammans med en äldre dam och tandtrollet räckte oxå upp. -Jaa, man konne köpa ittöres kålår då, sa tandtrollet. ...tror f*n att hon har dåliga gaddar när hon ätit kolor som spädbarn... Själv kom jag osökt att tänka på historien om min mors konfirmationskamrat. Han hade inget utvecklat ytteröra på ena sidan och blev i skolan och av prosten kallad för...ett-öringen! Fasen vad grymt, men hahaha, vad vi har skrattat, ja så vi nästan pinkat i brallan när mor berättat om ettöringen! Tänk att bli kallad för kroknäsan, storflabben, bredröven eller något annat som påminner om den del av ens kropp som man kanske är minst nöjd med. Hur roligt hade det varit på en skala??
Engelskatanten klarade sig relativt bra idag när vi hade delat klassen, vi var TRE elever idag. Det tyckte hon nog var alldeles lagom. Ärligt tror jag att de andra törnat på henne...av förklarliga själ. Men kamraten C och jag jagar ju på för att hålla kvar våra MVG, så vi får göra så gott vi kan. Styra henne dit vi tycker att vi vill ha henne och det verkar funka. Idag var vi riktigt trevliga, vi var glada och diskuterade vackert tillsammans med hela skaran. Kamraten C blev varken röd om kinden eller ilsken i ögat en enda gång! Ordinarie engelskaförken M var på besök idag, tyvärr täffade jag henne ite men kamraten C pratade med henne. Hon hade bf den 8/1 och bebisen ligger _fortfarande_ kvar och myser! Hur drygt är inte det!! Men hon ska bli igångsatt i slutet av veckan om inte förlossningen startar själv. Hoppas hon slipper bli igångsatt...det är ingen hit. Huuuu!

Nähäpp gott folk, studierna kallar!
SeeYa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback