Thank God it's Friday!

Åhhh, fredag! Det är alltid en go känsla när fredagen är kommen! Mmmm, hos oss brukar det bli go mat, vin, mysig TV-kväll som avslutas med att R för det mesta somnar på soffan. *krrraaaaaas* ...där slutade mysigheterna. Haha, det finns t o m de gånger när jag varit på datorn och så har kamraten C skickat ett mail om att "nu ligger min gubbe och sover på soffan igen" och det är som om jag tittat en våning ner i mitt eget hus, för där ligger _min_ gubbe och sover på soffan! *haha* Jag kan iofs förstå att R är uttröttad efter en hel dag ute i kylan (jobbar ju som anläggare) men jag har en annan teori som jag tror lite mer på. Det är nämligen så att denne make drar zzzzzzz-stockar om nätterna så att rutorna skakar i huset! Det är så, jag lovar. Det finns gånger då jag hört honom nerifrån soffan -ZZZZZZZZZZZ! Det är nästan som om han vrålar ut ljuden. Ibland ligger vi ansikte mot ansikte i sängen och han somnar såklart på studs medan det verkar vara inbyggt i min hjärna att jag ska hålla mej vaken ett tag till?? Jo, då börjas det...små kymiga ljud, tunga andetag och så plötsligt hörs inget efter en inandning.....jag stirrar på den sovande maken och då, när jag precis är på väg att putta till honom släpper han ut ALL luft ur munnen rätt upp i ansiktet på mej - *PHUUUUUUUUUUUUUU* Jättesucken med en pikant odör av sovandedräkt! Tack för den ja! Han får sig en rejäl spark på smalbenet, rycker till och jag vänder häcken till och försöker somna innan nästa ZZZZ-konsert drar igång! Kamraten C berättade om sin man som sover med andningsmask. När han snarkar tar hon tag i masken, drar ut den en bit så att gummibanden töjs och sedan släpper hon - Pjofffff, rätt över nyllet på maken! Hon är inte klok, kamraten C, fast vi skrattade gott och hjärtligt när hon berättade det! Så kanske är vi något av tyranner kamrat C och jag...fast hon är nog ändå grymmare än jag. ;o)

Idag har det varit ett jäkla snöande. Det började igår och har fortsatt hela natten. För den som inte bor i skåne kan jag berätta att det så gott som _alltid_ blåser = snön fyger och virvlar runt. Det är så drygt, jag vill ha sommar NU! Iaf lite vår...ljummen luft, de rara småfåglarna som kvittrar så vackert, trädgårdsliv med krattning, framför allt VÄRME. Jag gillar verkligen inte ½ året från oktober fram till mars. Brrr, kallt och bistert, blåsigt och dant. Nä, tacka vet jag april! April gillar jag för då fyller jag ju år och då kan jag plantera penséer utanför min dörr och höra fåglar sjunga och veta att vi går mot ljusare tider. DÅ mår jag gott!  Vet ni om att i vår familj fyller vi år en gång i månaden från december till april...R i december, E  januari (den 1:e till på köpet!, D i februari, O i mars och jag i april. Skulle vi någon gång bli fler satsar vi på nedkomst i november eller maj, så att inte kedjan bryts! *S* Dessutom är de två yngsta barnen födda på varsin flaggdag. E på nyårsdag och O på Kronprinsessan Victorias namnsdag, jojomensan, så är det!

Sickade iväg lite Traderavinster igår och har fått bra respons och fina omdömen idag. Kul när folk är nöjda! Jag la upp lite nya auktioner idag, bla ett par av mina Lee jeans som har blivit för stora och barnens urvuxna kläder förstås.

I kväll måste jag bara kolla in Peppe och gänget i Let's Dance. Peppe skulle dansa jive och Tone tango, en ritigt trevlig underhållningsidé från TV4 tycker jag! Men varför måste dom envisas med att ha Agneta Sjödin som programledare...jag tycker hon är så gapig och alltid så överdrivet glad. Sen ska hon jämt hålla på och kraaaamas, -Åhhh, vad bra, jag måste kraaaaams! Vaddå, fick hon inte kärlek som barn? Är det därför hon är så klängig? Undrar hur hon blir efter en butelj vin? Kanske rena klängväxten?? Och efter ytterligare en butelj sitter hon kanske som en ryggsäck!? Lägg till ett par shots och sedan är det nog bara dassastolen som får sej en kraaaaaaam!

So long my friends!

Kommentarer
Postat av: Ingela plingela

Alltid lika kul och underhållande att läsa i din fina blogg!

Fortsätt!!!

Kram //Ingela

Postat av: Reisan

Visst är det ett jäkla väder vi fått i Skåne. Maken som pendlar kommunalt för att jag ska kunna svänga runt till olika köpcenter fick ta taxi från jobbet i Helsingborg hem till Lund. Tusenlappen gick det på eftersom efterfrågan plötsligt blev väldigt hög hos alla strandsatta pendlare. Men gott var det att få hem gubben så att vi hann lite fredagsmys innan barnen knoppade. Ha en go fredagskväll!

PS! Då kan vi placera R och M i samma rum nästa gång vi åker till Lalandia. De lär skapa en snygg snark-orkester ihop! *fniss*

2006-01-20 @ 20:14:12
Postat av: Camilla

Gud vad jag skrattar...masken o min man..haha det var det roligaste jag läst på länge...är jag så gryyym??? HAHAHAHAHA!!! Rått åt han...

2006-01-23 @ 08:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback