Tisdag idag...

Jaha, idag startade dagen med samhällskunskap. Läraren L är verkligen en härlig en. En otrolig kunskap, orden bara väller fram och jag är så imponerad av all denna kunskap som i stort sett alla våra lärare besitter. Wow - brevid dom känns det som om man precis börjat ettan! Läraren L är en mysig man med glasögon som halkar ner på näsan, dom trycker han envetet upp mellan ögonen flera gånger per lektion. När han berättar lever han till med hela kroppen, småhoppar och fnissar. När han skrattar liknar han Santa Claus, ni vet en riktigt amerikansk Santa! :o) Vi hade lite småtrevliga diskusioner kring politik och annat.
Så var det dags för elevrådsmöte idag. Kamraten C har dragit tag i detta och när jag stod tveksam till att vara med pressade hon med att -Jo, jo, vi måste ju fixa till en fest! Jaja, fest är ju alltid kul, så på de villkoren blev jag idag vald till elevrådets sekreterare. Kamraten C då? Hehe, ordförande givetvis! ;o) Var ska sleven vara om inte i grytan! *S* Hon är bra mysig min kamrat C. Det är blixtrar och dunder blandat med vrålgarv! Idag höll hon på att pinka i brallan när jag imiterade kassörskorna i den lokala ICAbutiken. Haha! Ja, vi har det så skoj på Komvux!
Så var det åter dags med engelska med ni-vet-vem...Idag sa inte kamraten C så mycket men plötsligt såg jag att hennes kind blev sådär flammande röd och när jag mötte hennes blick var den sådär vansinnig som om hon skulle kunna vråla skarfsen av den afrikadansande tanten.. Ojojoj, väck inte ett lejon som sover tänkte jag...kamraten C är dessutom född i lejonets tecken och ni som kan astologi vet att det är ett eldtecken. Mmmm, så håll i hatten!
Jag vet i tusan vart det ska sluta, tanten kommer ingen vart i vår kurs. Vi var några som fick MVG i julas och då ser man ju fram emot en ny spännande kurs. Dessutom vill man ju höja sig och lära mer. Som det är nu är det ett stort anitklimax där vi tagit fler steg tillbaks...det känns verkligen uppgivet i hela gruppen. Kamraten C pratade med syon och berättade vårt problem, lösningen blir att dela klassen i två delar för tanten tycker gruppen är för stor...18 personer??? Är det en stor klass?? Man blir ju hispig! Dessutom har vi fått skriva namnlappar och satt framför oss så att hon ska se vad vi heter, percis som det vore nån j'*vla konferans! Dessutom envisas hon med att kalla mej vid mitt namn med engelskt uttal...Nä jag ger det inte många gånger till...hennes kompetens befinner sig verkligen inte på de övriga lärarnas nivå! *irriterad*

Så till spinningen. 8 personer idag, hyfsat, men i morgon...FULLBOKAT! Åhhh, så roligt! 16 cyklar är bokade och folk står på kö för att komma med på passet. Najs najs! Undrar om det är för att dom gillar mej så mycket?? ;o) Hahaha, ni får gääärna plocka ner mej på jorden igen om ni tycker att jag blir för stroppig! ;o)

Jahapp, så har jag haft auktioner på Tradera som gick ut idag. Får väl väga och skicka ut vinnarmail till dom som vunnit.

SeeYa in space!
Kram C

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag håller med dig..fullständigt...så förbannat drygt detta verkligen...
Köpte te...o socker..men tror du detta klantarsel kom ihåg att ta kvitto...no way...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback