Tjoho!

Så var även tisdagen till ända, snart iaf. Har precis packat en del paket till Traderakunder. Alla har inte betalt och bara de som syns på min banksida har äran att få en snabb leverans av mej! Denna gången blev det inte så rysligt mycket bud, fast helt ok ändå. Men det har funnits gånger då jag verkligen har undrat om vissa människor är rediga i skallen! Saker som man kommit över billigt köper folk för överpris, fast dom kan ju inte gärna veta hur mycket jag fyndat saken för...Och för att inte tala om fenomentet Polarn och Pyret kläder! Det är helt magiskt på Tradera, jag lovar! Det är ju så att dessa kläder är lite dyrare än de andra kedjorna som K-Ahl (hatar den affären, alltid något för mycket på kläderna), Lindex o HM. Därför köper jag inte kläder där så ofta till fullpris. Men det spelar ingen roll på Tradera inte, där råder en hysteri kring dessa plagg! Saker som jag handlat på rea för jag ett par tior mer för än vad rea-priset var! :-O En klassiker som jag brukar berätta var när jag köpte en supergullig barnbaddräkt på POP för reapriset 95:-. Lilla E använde den under sin första sommar och på sin första termin på babysim, den var mao väl använd. Den söta lilla skapelsen till baddräkt blir snart för liten och en dag stasade nästan E:s tjocka babylår och jag insåg att det inte gick att få i henne i baddräkten fler gånger. Det var med sorg i hjärtat den stoppades undan till det väntade lilla syskonet...som blev en gosse. Nja, där gick liksom gränsen...hur söt baddräkten än var kunde ju inte stackars lille O ha den. Jag hade under min tid som gravid med O upptäckt Traderas underbara värld och tanken slog mej direkt. Ja...den får åka ut på auktion! Jag la den på utropspris 45:-, ungefär halva priset mot vad jag gett. Give or take, den som vill får buda! Fick ganska snart bud och det steg en bra bit...när det närmade sig 70:- tänkte jag: -Shit, tänk om den överstiger 95:-, då har jag ju liksom fått den gratis! Haha, det vore nåt! När auktionen gick ut var det vinnande budet, hör och häpna, 178:-!!!!!!!!! Jag höll på att svimma! Den var ju tom noppig i rumpan och VÄL använd! Detta stod givetvis med i beskrivningen och trots det fick jag alltså nära på nypris (195:-) för baddräkten! Det kallar jag förtjänst! Så det säger jag, sitt inte och ruva på POP kläder utan ut med dom på Tradera och sen kan ni leva som kungar resten av månaden! :o)

Idag har jag fått en sån härlig kick på spinningen! Jag hade fullt hus, alla cyklar var bokade och folket trampade på för fulla muggar! Otroligt kul! Fick bra cred för mitt pass och förfrågningar om låtar från passet. :o) Jag kör inte precis någon disco, listmusik eller "aerobic-dunk-dunk-dunk" utan på mina pass får man cykla till Timbuktu, Hellacopters, The Darkness, RedHotChiliPeppers och naturligtvis my darlings U2! Vad vore en dag utan Bono och grabbsen så säg! Jag tror att detta är något som uppskattas eftersom det finns så mycket av de andra katergorierna musik på passen. Det behövs minsann lite rock'n'roll när man ska flå på som en dåre i en timme! HA, så de så! Hoppas passen blir fortsatt välbesökta, det hade varit kanon!

Idag tänkte jag inte berätta om skolan, men det hände en sak idag som gjorde att jag kunde förstå ett och annat. Minns ni den ohygieniska munnen som öppnade sig mot mej häromdagen? Jag fick en närmre titt på den idag...och den har satt sig på min näthinna. En sak jag inte begriper är att människan uppträder som om hon aldrig sett sin egen flabb i spegeln och inte inser att det ser förj*vligt ut där inne. Nej, hon tjoar och skrattar och ger sig på samtal öga mot öga...eller ska jag säga mun...det var nämligen det enda jag kunde stirra på idag när hon frågade mej om Tradera. Idag satte jag mej längst fram på matten eftersom jag kände mej lite mallig efter förra lektionens goda start. Strax kom tanddamen och satte sig bakom mej. Jag kunde nästan känna hur Karius och Daktius ville angripa mej bakom min rygg, huuu, jag rös till. Plötsligt hörde jag från tanddamens plats: -Pppyyyyyyyyyyys. Jag vände mej lite snyggt för att kolla av läget och då insåg jag...-AHA! Hon hade just öppnat en ½ liters flaska med det underbara frätmedlet Coca-Cola!!! Inte konstigt att hon ser ut som f*n i munnen. Då ska man oxå veta att lektionen börjar 8,15. Då har jag knappt hunnit med kaffe...men där drar vi en Cola till frulle - amen! Läraren hann knappt andas ordet paus innan hon dessutom for ut för att blossa...mmmm...tandlossning ökar vid rökning. Mymymy, vart månde det sluta?? Hon frågade mej om Tradera och jag fick skärpa till mej för att inte glo ner i munnen. Jag klarade samtalet ganska bra, men fick ändå scannat av de frätskadade stumparna. Det var verkligen ingen trevlig syn. Jag ska aldrig mer tycka att min svärmor, som är tandsköterska, propagerar för Colans "badness" är dryg för den sakens skull - jag lovar på heder och samvete!

Tack för att du drog dig hit, du trogna läsare!
Rock on!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nä du har rätt... jag dricker inte cola..röker ej..så fina tänder...så....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback