Tradera

Det är en superfiffig sajt där man verkligen kan fynda! Här auktioneras allt möjligt ut, från bilar till klistermärken till böcker till allt möjligt! Det är här jag köper och säljer främst barnkläder, gärna då från POP eftersom man får grymt bra betalt för dessa plagg. Det går inte en gång utan att man har bud på ett POP plagg!  På denna sajt hittade jag förra ecan just den lärobok som vår svenskförken E kallade "kursens bibel". Den var i bra begagnat skick, nästan som ny enligt beskrivningen, utrop 100:-. Ahhh, perfekt tänkte jag eftersom en ny kostar ca 300:- hos oss. Jag la bud och vann! Fick mail om att frakten kostade 33:- och sätter in 133:- på säljarens konto. Den skickades igår till mej och då fick jag ett mail av säljaren: "-Jaa, eh, när jag skulle skicka boken gick portot på 44:- istället för 33:-. Vill du sätta in mellanskillnaden till mej? Ja, jag har ju gjort fel och du gör som du vill." Ha! Vem tror han att han dealar med?? Jag har för tusan ingen skyldighet att betala för att han inte kolla upp den exakta vikten och portokostnaden, det är ju faktiskt inte mitt problem! Detta svarade jag honom och han bara "-Jaha, ja det var ju som sagt mitt eget fel..." Ja, det där har du fattat helt rätt gosse, tänkte jag.
Idag kom äntligen boken med posten, har Svenska med fröken E i morgon och det känns naket att inte ha en bok! Jaha, hur var den då förpackad? Jo, i ett dubbelt papper från ett rutigt kollegieblock! Jamen HALLÅ?!?! Hur mycket skyddar det egentligen? Lätt irriterad sliter jag upp paketet och ser att boken är klädd med plast, vilket gör att den inte är skadad. Den är för övrigt i bra skick. Då ser jag på insidan av det rutiga pappret...en massa uträkningar. Jahapp, vad är nu detta? Jo, då har killen suttit och plitat ner sin månadsbudget: Hyra 4256kr, ICA 1500kr, stereon 220:-, på kontot 8123kr osv...kvar efter räkningarna är betalda 1300kr. Jamen tjena! Jaså, du betalar av på en stereo varje månad och har inte mer på kontot? Jaha du, 1500 till ICA, är det kredit eller sätter du in på konto.. Kul! Tror fan att han behövde ha tillbaka 11:- för portot av mej!
En gång mottog jag ett barnplagg från en säljare, hemskickat till mej i ett tomt mjöljpaket! Uuurk! Det ramlade t om ut torkade mjölkflingor från paktet! Jag lämnade ett neutralt omdöme och skrev bara ok som kommntar. Tillbaka fick jag ett jätteirriterat svar att jag minsan hade fått plagget så billigt, vad trodde jag?? Skulle det vara nytt för det låga priset?? Jag svarade, sansad som jag är: Jag skrev ju att det var ok. Jaaa, det är inte bara guld med dessa sajter, det finns verkligen folk som är helmysko. Dom kommer med den ena förklaringen efter den andra eller kan dom vara som bortblåsta när det är dags att göra upp affären. Svarar inte på mail och verkar ha gått under jorden. När man sen lämnar ett negativt omdöme återuppstår plötsligt människan och man kan kallt räkna med ett negativt omdöme som hämd inom ett par timmar!
Jag vill inte skrämmas, för det mesta funkar allt mycket, mycket smidigt. Men tyvärr finns det rötägg även där...

Det bästa denna veckan:
* Jag får stålarna från CSN i morgon! CityGross - here we come!
* Jag tycker mej förstå en hel del matte trots allt!
* Idag fanns det en kupong med i tidningen Lokalposten där man kunde köpa Karamellkungen för 3,90kr/hg. Man fick max köpa 2 kg. Jag lovar och garanterar er att jag kommer att köpa maxvikten! Just loooove it!
* Pigge Werkelins bok - Kl 10,31 på morgonen i Khao Lak. Strecklästes av mej igår, kunde inte fokusera på något annat så länge den låg framför mej oläst. Läs den, gott folk! Tack kamraten A för tipset!
* Quinnofest på fredag med kamraten C och gänget! :o)

Det sämsta denna veckan:
* E är jätteförkyld och hemma från dagis. R vabar så jag kan gå i skolan, han är bäst!
* Att det är så j*a kallt.
* Att jag inte heller denna veckan har råd att bjuda min familj på en varm solsemester!
* Bensinen är forfarande dyr!
* Jag saknar fler timmar/dygn!

Nu ska jag ge mej i kast med Kyklopen, Medea, Sapfo och Kung Oidipus - svenska B, något jag verkligen gillar!

So long my friends!



Kommentarer
Postat av: Camilla

Hrrrm ja inte gillar jag grekiska texter inte...får stå för dig..det där med tradera ...jo jo..jag råkade ut för ngt mystiskt idag... ngn hade höjt budet på ett par byxor..glad var jag..men när jag loggar in nästa gång så är det borta???? Hrrr, vad är detta... första budet kvar bara..kan personen ha blivit avstängd eller ngt?
Dessutom har jag blivit blåst av en kund..sur som fan e jag..kärringen har fejkat ett emailkvitto från sin bank...jojo..sånna e dom de små svinen..är sur nu...

Postat av: Reisan@work

Härligt att du gillade boken. Jag streckläste den under Isabellas inskolning på dagis. Nu är boken återigen på dagis eftersom alla dagisfröknarna vill läsa den. Och efter det är det ett par goa tjejer här på jobbet som ska låna den.

Ha en bra dag! Kramen till dig!

2006-01-26 @ 08:25:42
URL: http://nihaoma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback