Uuuurk!

Jag slank inom affären på hem från skolan idag. Skulle bara handla lite till middagen så jag kom snabbt fram till kassan. Framför mej står en man i pensionsålder + ett antal år till. Det är då den kommer smygande....den där odören ni vet, så som gamla människor luktar. Liksom gammalt otvättat hår som man tjäckt kletat pomada i och dragit igenom med kammen för femtielftegången. Ööööörk! Den lukten är så vidrig! Jag hade fullt upp med att inte klökas och jag måste försöka låta bli att andas genom näsan för att istället dra in luft genom munnen. Såklart ville den lille mannen vara trevlig och sno åt sig en liten pratstund med kassörskan...då såg han inte hur jag stod med öppen mun och flämtade bakom. Huuu! Det finns ett par saker som jag utan svårigheter kan klökas av: 1. Lukten av gammalt hår och gammal svett, 2. Tänder som är vanskötta...det kanske ni har förstått redan...;o) 3. Fötter, tår och tånaglar, om det inte är mina egna eller barnfötter, då är det lugnt. Men det finns ju exempel på en smaskig pistagegrön beläggning på hälen, lägg på lite sprickor i en promenadvänlig sandal och ni har fått mej att klökas! Eller ett par långa, seniga och krokiga tår med en gulgrön stortåsnagel som är så lång att man undrar om det verkligen finns några strumpor i den personens låda som är hela framme vid tån??! *Trippelklök*
Nog om detta nu
Gotta go now!

Rock on my friends!

 

Kommentarer
Postat av: Charlotte Prahl

Tack för roliga mail och en super kul blogg.Skall med stort intresse fortsätta att läsa den.
Kram Charlotte

2006-01-24 @ 16:47:51
Postat av: Camilla

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ VA SNUSKIGT ÄCKLIGT!!!

Postat av: Widescreen-brills-ownwrn!

Haha!
+7,75 dioptrier! Haha!
Himla skoj at läsa dig blogg vännen!
JAghar ju min på Lunar... men får jag överskottsenergi en dag så ska ajg faktiskt regga mig här oxå!

Ha d gött så ses vi på Freitag!

2006-01-24 @ 22:37:13
Postat av: Lind@n

Du beskriver ju min vardag.... eller nej förresten, jag omges av åldringar men med min goa personals hjälp så varken luktar de eller har gröna hälar *s*

2006-01-25 @ 07:03:18
URL: http://asplund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback