Varför??

Ja, varför lyckas jag alltid missa något roligt?? Som idag tex när R och E var ute och testade E:s nya snowracer som hon fick av farmor och farfar i födelsedagspresent. R puttar iväg E från toppen av kullen och när hon kommit halvvägs ser han att det är ett uppbyggt gupp precis dit E styr snowracern! Holy smock! E far åt ett håll och snowracern åt andra hållet! Tack o lov hamnade hon i lös snö och slog sig inte, men det visste ju inte R där han stod på kullen. Han rusar efter och vad händer, jo backen är megahal och han glattar omkull och drattar på ändan och kanar hela vägen ner med fötterna mot skyn! *hahaha* Det hade varit något att föreviga med kamera!
Det finns en gång till då jag _verkligen_ önskar att jag varit med och förevigat händelsen. Det var den gången då jag var gravid med O och R och E skulle iväg på babysim. Vi brukade åka båda två men på slutet var det R som badade med E eftersom min bikini av någon konstig anledning hade krympt??! Denna gången sa R -Stanna hemma du och sov ut, läs tidningen och slappa. Jag var inte svår att övertala och låg kvar i sängen när de gav sig av. Lite småstressade for R och E in i omklädningsrummet på simmet och E fick snabbt på sig baddräkten. R skulle bara hoppa i badshortsen och sen var det mysigt bad i 32 gradigt vatten i en ½ timme - myyys! Men va nu då?? Har jag hoppat i shortsen med båda benen i ett shortsben tänkte R när byxorna stramade åt. Han hoppade ur igen och i brallan igen, men nej, de var inte större denna gången. Det visade sig att han hade kommit åt D:s gamla svarta shorts i stl 150!! Hahaha, jag tror jag svimmar! Till saken hör att R är ganska välgödd över magen och att brallorna såg ut som för små cykelbyxor på honom! E ville bada och var på väg ut i bassängen, R kom efter lite snyggt gömd bakom sin väska. Han for snabbt ner i bassängen och hoppades vid gudarna att dom inte skulle visa sig ovanför ytan alltför mycket det passet. R kunde knappt röra sig i de ultratajta shortsen och när passet var slut trippade han vackert iväg till omklädningsrummet lätt röd om kinden! Väl i duschen fick han nästan på tvåla av sig brallan! Och tänk er själv, allt detta missar man!! Men jag har ju sällan skrattat så mycket som när han kom hem och berättade episoden!

Idag har jag städat ungarnas rum. Det är verkligen ett stressmoment, två barn som springer runt benen på mej på ca 10 kvadratmeter och ska leka med _allt_ just när jag bestämt mej för att städa lite snabbt och lätt. Snacka om att stubinen blir kort på rekordsnabb tid! Varför vara just framför moppen när den ska tvätta golvet, varför sedan trampa runt på det nymoppade golvet och förutom det blir ju O vansinnig när han inte har egenrätt på sin bästa leksak dammsugaren! Han gallskriker i höga c! Det är vid sådana tillfällen men blir så glad, så glad över att hitta E:s gamla, nästan ihopsjunkna ballong med Pippi på från julskyltningen på Råå. Då åkte mina mungipor upp på nolltid när jag insåg att här kan vi ha lite lajbans! Jag bet hål i ballongen och sög i mej gasen som en gammal kedjerökare, men istället för rök vällde det fram en fräsig Kalle Anka röst ur min mun! I JUST LOOOOOOOVE HELIUM! -Hej alla små söta och gulliga barn sjöng jag! Hahaha, ungarna glodde på mej och vi skrattde gott! Tänk vad en tråkig städrunda kan slå om bara man har rätt ingredienser! ;o) 

Tjipp å hej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback