En stilla undran...

Läste på min vän PLLPs blogg om en gulsvart randig flygfäplåga nu i sommartider och kom osökt att tänka på trips. Trips, streck eller vad man nu vill kalla dem är ett par milimeter långt svart "streck" som brukar invadera människokroppen på riktigt heta sommardagar. Denna sommaren är inget undantag...*sucka*...inte nog med att huden är klibbig av svett, det fullkomligt myllrar av trips i luften som passande nog landar lite för ofta på klibbiga svettkroppen...man känner riktigt hur klådan far runt på armar, ben, mage, rygg...ja, hela jäkla kroppen!
När jag häromkvällen satt och borstade Es hår hade hon MINST 200st i hårbotten! Jag fick titta riktigt nog för att utesluta andra ohyror...men kunde snart identifiera trips efter trips...
Vilka jävla svin! Till vilken nytta har dessa dryga varelser uppkommit?? Jag menar...av bin kommer ju åtminstånde honung...
Om det finns någon i bloggspace som kan svara på den frågan vorde jag ytterst tacksam! Måste ha reda på det för att kunna acceptera klimonsterna! :o/

Kisses and hugs!


Kommentarer
Postat av: PiaLiaLottapotta

Trips e oxå, som du säger, en plåga som man inte kan fatta vad den e bra för! Och honung... shit... ja det ÄR ju himla gott! ;oS kli, kli, kli...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback