Fredag @ work...

Hallåjsan på er alla!

Här sitter jag och sitter av tiden på jobb. Vi har alltså NADA att göra och då menar jag NADA, NOTHING OCH ABSOLUT INGET ALLS att göra! Och då ska jag slå ihjäl tiden nästa vecka också på detta stället...*krampar*
Vädret är ju hur hett som helst! Tog ett varv med sopkvasten innan och kände genast hur svetten började sippra fram mellan lökarna och i pannan - phua! Idag är det hett, hett, hett FAST att det småregnar. Hoppas verkligen på en riktig åskknall som rensar upp luften lite. E var alldeles pärlig av svett i ansiktet och på kroppen igårkväll när hon somnat, stackarn! Själv låg jag och vred och vände på mej i den kvalmiga sommarvärmen. I morse kl 06 var det slltså 20!!! grader ute! Man säger att om inte tempraturen går under 20 grader på natten ränknas det som en tropisk natt. Jag undrar om var så i natt...fy jäklar var det var hot! :oP
För att glädjas lite av hettan kollade jag i mitt arkiv här i bloggen och hittade en bild på E och O från januari där dom sitter i varsin pulka och snön yr omkring dem. När jag såg bilden kände jag att -Näää, nog för det är outhärdligt varmt emellanåt, men fy för fasen av jag verkligen OGILLAR snö!!
Hur ofta gör man spontangrejer på vinterhalvåret? Hur ofta kommer familjen in och möter upp efter jobb, gör något mysigt i hop för att avsluta med en god middag på krogen? Så gjorde vi i går - helt underbart!
R är hemma med ungarna eftersom dagis håller stängt i 2 veckor. Vi bestämde att jag skulle flexa ut en timme tidigare och att vi skulle mötas i Borstahusen för ett dopp i havet. Den som har hört talas om Landskrona och kanske hört mycket negativt om den, kan ta sig till Borstahusen för en dag och alla hemskheter om stan är som bortblåsta! Jag har varit Landskronit från 1988-2001 och saknar inte "mini-Chicago" för 5 öre, men jag måste erkänna att när jag kom till Lill-Olas i går, då längtade jag tillbaka till sommarstaden LA! Guuuud, så härligt det är där ute vid stranden! MMMmmmm - *njuter*
Efter badet åkte vi ner till vår gamla stamkrog (vi bodde precis runt hörnet där) och käkade gott! Mmmm!
O bajjade i blöjan precis när vi skulle åka hem, så det blev blöjbyte i bagaget innan hemfärd. Väl hemma blev det ett dopp i poolen innan kvällsduschen. Jag tror det är årets bästa inköp, poolen alltså! Tummen upp för den som kläckt den idén! :o)

Fick precis SMS av D. Han sitter på trasferbussen från Larnaca till Ayia Napa där han ska spendera kommande vecka. Varför har man en oroskänsla i bröstet när man är mor i denna situation? Herregud, han är ju 19 år och fixar säkert detta hur bra som helst! Men...är man Mommy så är man...*miss U lovely, snyft, snyft*

Nähäpp, nu stundar middagsrast! Är ju så våldsamt utarbetad...öööh - *NOT*

Ride on, folks!

Kommentarer
Postat av: PiaLiaLottapotta

Haha! JA här sitter vi och sitter av tiden på jobb! Gäsp! Men idag kom ditt efterlängtade regn iallafall! TAck snälla för ischiasen! Hehe! Exakt VAR den sitter är jag helkt på d klara med! Och du... din lille påg fixar det säkert galant! Men jo, jag vet hur d e!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback