Ingen liten plutt-plutt än...

Här går man i väntans tider och inte händer det ett endaste dugg! Idag har systeryster gått en vecka över tiden. Jag jobbar på hennes skift och jag kan ju meddela att jag MINST 35 gånger om dagen får frågan om något har hänt! ;o) Alla är SÅ nyfikna!
Man spekulerar såklart i vilket kön den lill* rackaren har...Syster J har endast en rund fin kula och inte något mer extrahull. Kulan är stenhård och man kan tydligt känna lilla rumpan uppe vid ena sidan.
Jag tror att det blir en liten gosse! Men när gissade jag rätt sist...typ aldrig! :o) Så, ja...det kanske blir en liten tjej...äh, vad tusan, det får tiden utvisa!
Nu blir det mer och mer spännande för varje dag som går! Dessutom gäller det ju att kryssa bland matcherna i VM. Torsdag är ju tex ingen bra dag...ja och i så fall får det ju bli under dagen, för kl 21 spelar Sverige mot Paraguay... Därefter finns ett tidsspel på 5 dagar innan det är dags för Sverige mot England. Ja, det är mycket att tänka på...inte bara att trycka ut, utan tajma ankomsten oxå!
En som lyckades ganska bra med det är ju jag själv om jag får lov att skryta!
E var beräknad till självaste julafton 2001. Jag plussade ju naturligtvis och var helt inställd på att föda i mellandagarna. Det hade liksom varit just min tur om så skedde. Värkarna började kl 21 den 30/12 och vi var inställda på att få bebis på självaste nyårsafton. MEN den som har hört talas om mej och mina förlossningar vet att det händer inget under det första dygnet med värkar och det gjorde det såklart inte denna gången heller. Barnmorskan stack in huvudet i rummet och sa: Ja nu tittar vi på raketerna och sedan kommer vi in och sätter igång dej! -Visst, ok!
Ja, sedan är E född 01,51. Hon kom som barn nr 2 i Helsingborg 2002. Nr föddes 00,06 och det kändes liiite svårslaget! ;o)
En ny regel som började gälla 20020101 var den att pappan fick 30 extra föräldrapenningsdagar och det lyckades vi ju tajma bra! :o)

Så, söta syster...nu gäller det att kryssa mellan datumen och välja rätt tillfälle! ;o) Jättekramen till dej och klappa på magen från Ånkel!

Tjillevippen!

Kommentarer
Postat av: Propp

Å jag som bara väntar på bilder på ditt nya hus...

Postat av: Lillasyster

Som sagt inga känningar än.... Bara lillplutten inte försöker köra en Wimans och stanna inne till den 1 juli då reglerna säger att garantidagarna ska ge dubbelt upp per dag... men det kan väl inte vara möjligt att vara inneboende så länge, då blir det ju en elefantgraviditet...hm...;)

Ciao Josie

2006-06-14 @ 12:01:17
Postat av: Caroline

Åhhh, det kanske ligger i släkten att vänta in bästa ekonomiska förutsättningen! ;o) å, tja...en 3 veckor över tiden är kanske ingen omöjlighet...*puuuuhhhhaaa*

Klappa magen!
Ciao bella!

2006-06-14 @ 12:17:04
URL: http://lillymarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback