Lite vemodigt idag...

Min sista dag i skolan idag...känns lite trist. Jisses vad jag har lärt mej under dessa terminer - WOW! Ja har lärt mej att jag har tillräckligt mycket kunskap i knoppen för att kamma hem ett MVG i religion, ett VG i historia...och som grädde på moset fick jg reda på mitt resultat på SV-provet...MVG!! Så himla stolt! Jag gillar ju verkligen svenska. Nu hänger det på mitt specialarbete som lämnades igår skriftligt och framfördes idag muntligt. Framförandet är jag nöjd med...vad handlade det om? The one and only Mr Cornelis Vreeswijlk! Ah! Denna fantastiska trubadur som är SÅ svensk, detta trots att han alltid förblev holländsk medborgare, för mycket med pappersexersisen...så det blev aldrig att han bytte till svensk medborgare! Hur som helst är jag nöjd med det muntliga, spelade ju givetvis en och annan av han sköna låtar, tryckte upp texterna och delade ut i klassen. Det blev skratt och leende som respons - toppen!

Igår skrev vi så på för vårt hus och har nu tillgång till det! Underbart!
Vi for dit på studs igår och kikade runt. Det är en rejäl yta nu när det står tomt. R ska handla lite till väggflytting och golvläggning i dag, målaren får komma och titta på rummen som ska tapetseras, våra kompisar kommer förbi i em/kväll.
Åhh, shit! Jag hade ju nästan glömt att det är fotboll i kväll! 19,30 på Råsunda, SV mot Chile. Sverige med den förmodade startelvan - spännande. Chippen från start stod det i en tidning, Källström på bänken...fan, han har ju världens flyt nu, låt honom starta!
HEJA SVERIGE!!

Tjabba!

Kommentarer
Postat av: Propp

Åh vad skoj med nytt hus. Jag letar fortfarande. Tror att räntorna går upp snart och då blir vi inte så många som slåss om husen så då ska jag slå till! Flyttar ni långt?

Postat av: Caroline

Ja det är SÅ kul!
Nä, så vidare långt är det inte att flytta. Från "centum" till ett av villaområdena i samma lilla by.
Annat än dom som vi köpte av...dom flyttar till HAPARANDA!!! Ja...eh...det är ju inte precis runt hörnet! ;o)
Håller tummarna för att ni hitter ert drömhus!

Kramis

2006-06-03 @ 10:05:33
URL: http://lillymarlen.blogg.se
Postat av: Marika

Grattis till MVG:et!! tjohoooooo!!!
Du är så duktig!!! ;o)

Och vi vill gärna se bilder på huset!!

2006-06-03 @ 10:29:29
URL: http://famthonell.webblogg.se/
Postat av: camilla

Du kommer helt klart att få ett MVG i svenska..du är ju som sagt en MVG flicka..haha eller S/M flicka...asetgarvet...i vilket fall som helst så är DU värd ett MVG i svenska...
Glad för din skull ..hus o allt...kramen o trevlig helg vännen

2006-06-03 @ 11:15:44
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: camilla

Fan Muffen...kom på att det inte är du o jag längre...jag helt alone...blir lite lessen...tänk tt detta året gått så förbannat fort...vill inte att det ska vara slut...snacka om seperationsångest..o den är djup...jädra tur att jag fick med dig i Q-klubben så jag får träffa dig en gång i månaden i alla fall...annars hade jag dött....(är det kärlek??)...Ja det är det nog..äkta väninnekärlek...saknar dig redan..ingen ska få röra din stol....Löööve U

2006-06-04 @ 10:40:55
URL: http://quarter65.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback