Nationaldagen 060606

Detta datum är ju lite häftigt - 060606! Hoppas systerysters lilla bebbe tittar ut idag och får ett ganska unikt personnummer. Hon har bf i morgon, men vem vet...kanske är lilla plutten sugen på att komma ut idag.

Så är det då den första nationaldagen som röd dag. I Skåne är det underbart väder, blå himmel som den vackra svenska fanan kan sträcka ut sig mot. Jag hör till dom som tycker att det är SÅ maffigt när det är flaggdag. När man kan se den svenska flaggans vackra färger vaja i vinden! Jag känner tom lite förakt mot alla flaggstångsägare som INTE har flaggan hissad under allmänna flaggdagar!! Vad är det då för mening med att ha flaggstång?? Mmmm, nationalisten har talat! ;o)

I går var det min första arbetsdag. Det var med blandade känslor jag gick dit. Kände mej ganska loj faktiskt...Det blir ju en kort vecka för min del. Start i går, ledig i dag, jobb on-to, ledig för studenten på fredag. Kanske tar jag tag i jobbet på måndag då jag ska gå kväll...intresserar mej för det nya datasystemet lite mer. Det känns inte bra, jag som har huvudet fullproppat av kunskap nu är van vid att få min dos allmänbildade saker varje dag, ska nu lägga huvudet på is och hålla på att fjanta runt och förflytta saker fysiskt, göra trippelarbete, undra varför 3 avdelningar har med ett beställningsarbete att göra...and so on...Nja, mitt mål måste sättas snarast och det målet MÅSTE vara att komma vidare! Jag pallar inte problemlösning på källarnivå!!

Igår var det dax för Q-träff hos kamraten P i hennes paradis - en kolonistyga på 50kvm med en underbar trädgård! Vi satt ute och käkade kinagryta först och rabarberpaj till efterrätt! Ahh, så satikens gott! :o)
En supermysig måndagskväll helt enkelt, TACK P!!!
Kamraten C mådde inte bra, hade värk, fick ta medicin...stackaren! Hon fick en lång och go Muffkram innan hon åkte hem och jag hoppas den hjälpte henne till en god natts sömn! Puss på dej sötnos!
Vi tittade i P tidningsurklippsbok. Där fanns MASSOR av gamla bebisbilder och bröllopsbilder från typ 1986 och framåt. Hahaha, skitkul att kolla i! Verkligen fantastiska glasögon, frissor och kläder på den tiden! ;o)

Nu har vi kommit en bra bit på väg i nya huset. Jag har målat gillestugan med silikatfärg, D är på gång i sitt rum med fondvägg, R håller på att lägga golv och jag ska måla en fondvägg idag i storarummet. Målaren ska komma och ta itu med 3 sovrum + hall. Det ska tapetseras i hallen iallafall, sedan får vi se i rummen...det sitter en jäkla skittapet i 2 sovrum. Jag skulle dra ner den, men fick bara med mej någon ynka cm varje gång jag drog...Målaren får avgöra om det ska bredspacklas eller tas bort på annat sätt...
Tänkte beställa Marimekkotyg på nätet. Huuuuga, det kommer att kosta en del, men nu har jag gått och tjatat om det där tyget så länge så nu är det minsann dags att köpa det! Positivt är ju att det kommer att bli fraktfrittt iom att jag handlar för mer än 500:- Kolla här
www.4her.nu Jag hade tänkt mej Marimekko Unikko med svart blomma. Det kan nog göra sig finfint i storarummet! :o)

Studenten på fredag...herregud! Är JAG mor till en 19-åring?? Hur går den ekvationen ihop...jag som nyss är 25 år fyllda??? :-O Det har lovats upp mot 25 grader och jag hoppas det är sanning - det hade ju varit helt underbart! :o) Har köpt en massa pynt i form av ballonger, flaggor, serpentiner och dukar i blått o gult. Ute har jag planterat gula tagetes och blå lobelia. Vi ska pynta med björk och binda ballonger i det utomhus. Åhhh, det ska verkligen bli kul att fira D! :o)

Så ja folks, nu blir det en runda till huset med glöttar och en del kartonger. Försöker att ta med något varje gång vi åker dit. Då blir det ju mindre att flytta tillslut!

Ha en underbar nationaldag mina vänner!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Mika

Va!!!! mamma till en 19-åring?? du??? NÄÄÄÄÄ??!!!
*S* visst e livet häärligt!!!
man kan vara 25 och ha en son på 19, hur gick det till??!!! *S*
Hälsa sonen Grattis från KL...

Se nu till att vädret håller i sig till att jag kommer hem C! ;o)
Nä, nu skall jag gå ner till vårat helth Spa och fira av en tjej som skall resa härifrån och flytta till Kairo!
Skumpa, behandling och snacks! vad mer behövs??!!
JO! en god middag efteråt oxså!!

Tjingeling! och mmmmmm va gött det lät med rabarberpaj!!!
Kram

Marika

Postat av: [email protected]

Tack för tipset om trevlig nätbutik. I vårt nybyggda område är det verkligen Marimekko som gäller. Har själv en Marimekko Beige vaxad duk på köksbordet och svarta kuddfodral i soffan intill. Köpte den oranga blomman som vaxad duk till trädgårdsmatbordet. Vågar inte ens nämna för maken vad den kostade. Oups.

Lycka till med studentfirandet på fredag!

Kram, Annika

2006-06-06 @ 22:28:42
URL: http://nihaoma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback