Sjövild lillebror idag! :oP

Herregud vad denne unge kan hålla igång! Man blir ju helt matt! Här följer dagens händelser för unge herr W:
Vaknade sent, kl 7 - wow DET är sovmorgon när det gäller O!
Fick välling och mös hos mommy i soffan. Upptäckte en fästing på halsen på honom. Urk!! Men den var inte större än ett litet knappnålshuvud, om ens det. Jag tror jag fick tag på hela men får naturligtvis hålla koll där den bitit sig fast.
Packade leksaker och grejade lite fika oss som jag körde upp med i nya huset. R har lagt golv i 2 rum + köket. Det blir finfint! Ungarna var i källaren och lekte med leksakerna och jag målade fondvägg + resternade väggar i storarummet. D kom efter ett tag, han var ju på studentfest hela dagen igår med brännboll och annat skoj, så han var ju lagom sliten när han dök upp...Gick ner i sitt rum i källaren och gav upp ett låååååååååååååångt följe utan svordommar. Jaha, då har O varit där inne och trampat runt på D:s nymålade garderobsdörrar som låg på golvet. Dessutom har O käkat på en fralla och smulat ner ordentligt. Ajabaja, fick vi ryta upp med honom!
Vidare målade jag de flesta elementen i huset och ungarna stojade omkring, ute och inne. Till slut hör vi ett illvrål och E skrattar. Jovisst, O har naturligtvis trillat ner i den lilla dammen som finns på plats och är totalt dyngsur, in i blöjan och allt! Han blev jätterädd och vi fick fya E och berätta att man inte skrattar åt sådant! (knappt kunde man själv hålla sig men...)
Okej, inget ombyte till O med, men en lite tjockare LILA tröja som är E:s fick duga. O likande en liten tjej i tröjan, som för den delen likande en klänning på honom!
Tiden gick och E hade beställt grönkålssoppa till middag, så vi fick åka till affären med lilaklädda O. ;o)
Väl hemma började jag med mat och barnen lekte i sandlådan...trodde jag...ända tills E kommer och frågar om jag sett O. PANIK! For runt i kvarteret och skrek efter honom. E efter mej och kallade likadant, grannen började leta. En dam i hyreshuset brevid sa att hon sett en TÖS på trehjuling köra över torget. Hon hade frågat om "tösen" bodde här och -jaa, svarade den lilla och pekade på en dörr -dääääeee. Jovisst, jag sprang i mina blommiga tofflor och ser O mitt på vägen (inte speciellt trafikerad tack o lov) med sin trehjuling. LÄTTNAD! Men han hade verkligen kommit en BRA bit mot "centrum" där affären ligger. Jag fick ryta upp med honom igen och han bara ler det största leendet han har och tycker att livet leker när man är på en liten tripp hemifrån! I lila "klänning" dessutom!
Väl hemma blev det soppa som O hällde i sitt mjölkglas och därmed inte åt speciellt mycket...*suckar*
Dusch, välling och god natt!
...och här sitter jag nu...helt slut! Livet är inne i en otroligt intensiv period nu, ingen rast och ingen ro - PHUA!!!

Dax att relaxa lite nu i soffhörnet!

Howdy!

Kommentarer
Postat av: Lind@n

Jag skrattar så jag gråter samtidigt som jag känner så myycket för dig. Fy vad sådana dagar är hemska, vilken tur att man älskar dessa ungar så mkt annars hade det funnits många barnannonser på Blocket eller Tradera *s*

Postat av: camilla

du kan få låna en grisa bur av mig om du vill...rymmningssäker!!!

2006-06-07 @ 11:15:30
URL: http://quarter65.blogg.se
Postat av: Karin

Ja......av mig kan du låna ko kättingar att binda fast honom med........eller eltråd att hängna in tomten med......
krammen

2006-06-07 @ 11:33:36
URL: http://koepe
Postat av: Caroline

Åhhh, vilka utmärkta rymlingssäkra attiraljer ni har! Ja, jag lånar gääärna! ;o)

2006-06-08 @ 23:05:43
URL: http://lillymarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback