Studenten avklarad!

Vilken härlig dag det blev! Solen på sitt bästa humör och fullt av uppklädda., lite lagom smålulliga studenter som kom till Rådhustrappan och blev utsparkade. D var så fin i sin kostym, skjorta och studentmössa. Han grät som ett barn när han äntligen kom fram till oss på torget - riktigt ulkade! Det var längesedan jag såg honom så rödögd av tårar. Han har fått den lättrördheten efter mej...jag blir ofta känslosam om det så är en film på TV, en bra låt på radion eller något vackert att lägga ögonen på. Då kommer det ofta en tår i ögonvårn hos mej. Sådan mor såsan son... :o)
Vidare åkte dom lövade släp i stan och sedan fick D åka med grannens egenbyggda bil hem.
Hemma blev det skål, presentöppning, mat och kaffe. D for naturligtvis i väg innan han kom hem höll jag på att säga, men han var inte hemma mer än någon timme.
Synd att alla har så bråttom hem bara...(vissa har ju sina skäl) Innan kl 12 var vi ensamma hemma kvar i huset, lite trist faktiskt.
Huvudsaken är att D var glad och nöjd, att han klarat ytterligare en milstolpe i livet. Det kommer flera, jag lovar. Men körkort och student är inte fy skam för en 19-åring!
Nu blir det nog en uppvilarperiod för studenten som festat hårt ett bra tag nu, innan det är dax för jobb under sommaren.


"Sjung om studentens lyckliga dar..."

Tjena!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback