Tjosan hoppsan!

Här rullar det verkligen på!
Har fullt upp på kvällarna när vi slutat jobb med att få någon liten ordning på hemmet. Det betas av bit för bit och sist finns de där lådorna/kassarna man packade ner sist från det gamla huset.

Jag har köpt nya fina gardiner till sovrummet som är gröna med mönster, E och O har fått tyg som bara väntar på att fållas och hängas upp. E fick vita med små "tecknade" pirater, prinsessor och annat på - super härligt tyg. O fick blått med TRAKTORER på. Han är ju galen i dessa fordon, så vad passade då bättre än det?? ;o)

En soffa ska levereras, denna vecka? Hoppas det...det var så de sa i affären.
Karneval i Landskrona i kväll som varar i dagarna 3. Funderar på att åka in och se The Sounds ikväll. Kruxet är att dom spelar kl 22,30 och att spelningen garanterat håller på tills midnatt. Sedan är det bara att masa sig upp kl 5,45 i morgon... :o/ Hmmm, det tål att tänka på.

Fick samtal från lokala gymet. De frågade om intresse fanns som spinninginstruktör där. Jag sa ja och dom kommer att höra av sig framöver för en "uppcykling" för deras instruktörer.
Det är annorlunda cyklar jämfört med det gym jag är på nu och jag vet inte hur långt dom kommit med teknik, men det fanns en del saker som jag reagerade på när jag var där på pass. Man körde saker som vi släppt för längesedan pga av skaderisk. Mmm...

Idag var systers födda-annons i lokaltidningen. Mormor är en rackare på att rimma och få till det, så även i denna vers:
"På måndagsnatten denna "vicka"
kom äntligen T och J:s fina flicka.
Välkommen och all lycka
önskar Mormor och Morfar"
Söt, inte sant! :o)

Jahapp, jobbet funkar förvånadsvärt bra. En liten avdelning med ganska trevliga personer. Känner mej mycket gladare nu än tex i måndags när jag skulle gå på kvällsvecka. Det här med dagtid är ju bara SÅ skönt!
Jag samåker med en tjej som åker här förbi och hon är 1650766584063543 ggr trevligare än det där mysko gänget jag berättade om i ett tidigare inlägg.
Så, faktiskt 3 positiva som arbetstidsändringen innebar.
Dessutom tänkte jag ev ge mej på lite Komvuxkurser till hösten, exempelvis engelska B och kanske något vidare i svenska. Vi får se...

Nu blir det kyckling med kokosmjölk och annat gott!

Landskroniter - håll i hatten under karnevalshelgen! Å håll tungan i rätt mun för den delen...;o)

Howdy!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback