Back in the bloggworld again!

HEJ mina rara läsare!
Ja, nu är jag tillbaka i bloggvärldenigen efter någon dags uppehåll. Har verkligen varit sålt till Mr Bellman och hans liv och verk. Har även analyserat lite runt epistlarna och gjort en hel del trevliga upptäckter att lägga på mina lagerhyllor i hjärnan. Presenterades i dag muntligt, jag spelade lite musik och hoppas fröken gillade vad hon hörde så att jag får BRA betyg av henne! :o)

Pratade med min söta vän igår och fick reda på att hon åkt blink-blink bilen till akuten! Ont i bröstet och skyhögt blodtryck - hjälp! Blev orolig för henne, men hon hade kommit till en bra läkare som tog henne på fullaste allvar och hon fick komma hem igen med sin inflammation i bröstet och blev beordrad Citodon. Jag hoppas hon gillade sin nya film Den gröna milen som hon skulle se idag och att hon relaxar sig så mycket det bara går! Kramis till dej, goding!

På tal om Citodon...det är ju en värktablett utan dess like! Jag fick sådana utskrivna en gång för 15 (???) år sedan då jag drabbats av njurbäcksinflammation. Det var inget att leka med kan jag förtälja! Fy fasen vad sjuk jag var! Svettades och hade frossa om vartannat, en sänka på 190 och spydde upp ALLT, tom vätska! Fick då Citodon som man inte stoppar i munnen och sväljer, utan stoppar i annat hål...och slipper svälja - ja, ni vet var. Åhhh, vilken fröjd när dessa verkade - all smärta borta och jag kände med som en knarkare på sin bästa tripp! JAg fick en del andra medikamenter som gjorde att jag efter någon vecka blev 5 kg lättare MEN frisk!
På den tiden sällskapade jag med en obotlig bohem, en av mina stora kärlekar. Han var ALLT jag behövde, flummig, kärleksfull, HD-ägare, festglad och totalt otrygg, men en riktig goding! Denna gång hade han ryggskott och jämrade sig över sin smärta, ajajaj. Som botemedel hade han varit på systemet och köpt en kasse starköl...i tron om att bli berusad och slippa ryggontet. Well, det funkade väl inte så bra kan jag säga... MEN så sa han:
-Du fick ju ena rediga dunderpiller när du var sjuk, ge hit dom.
-Ja, visst...men du det är STOLPILLER!
-Äh, dom kan man väl svälja ändå?
-NÄÄÄ, dom är ju som tvål! Dom ska inte ner, dom sk alixom UPP! ;o)
-Aaaaaldrig i livet, jag är väl för fan ingen BÖG heller.
-Nä, det behöver man ju inte vara...
-Ge hit dom nu...
Ok, han fick en pilla, knäcker en ölkapsyl och sköljer ner stolpillan med en burk starköl!!!
:-O

Ja, så var han, denna man. Jag lovar att berätta mer om vår tid tillsammans...om ni vill förstås!??

Later, folket, Later! 

Kommentarer
Postat av: Reisan@work

Du menar inte att han svalde den?! Jösses Petter!! Är det så att denna obotlige bohemen är D's pappa, så det finns en risk att D också börjar svälja stolpiller? *vojne*

Postat av: Karin

Jo jag vet vem han är....han har träffat min familj en gång och när vi skulle dricka kaffe sträckte han sig efter sockret och när han tog en bit började han skrika AJAJAJAJ.
Vi såg alldeles förskräckta ut......vad är det??

Bit socker...

Jätteroligt, vi skrattade länge och var förundrade över vad syrran dragit hem.

2006-03-09 @ 15:17:02
URL: http://koepe
Postat av: Caroline

Alla rätt Karin! Precis sådan humor är denne mans specialité och du fattar vad man skrattat genom åren! ;o)
Och nej Annika, det är inte D:s pappa...;o)

2006-03-09 @ 16:36:06
URL: http://lillymarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback