Dagen idag...

...varit som sådan att jag fått tillbaka mitt samhällprov med betyget, efter lite justeringar av en felräknande lärare, MVG!!! Hur mallig blir man inte då på en skala så säg! :o) TJOHO!
Senare, efter middagsinhandling blev det en stunds fika. Rusade därefter upp till min bästa kompis och mitt extra hjärnkontor DATORN. Började på lite om min redovisning om C-M Bellman som för övrigt var en fantastisk poet och musiker! Ah, vilken historia...läs gärna om honom på
www.bellman.net
Efter 100 försök att nå kamraten C på hennes hemtelefon utan resultat, bara en noncharlant upptagenton skrev jag ett SMS till henne och bad henne ringa när hon babblat färdigt! Thank God för mobilen och dess finesser i detta i-landsproblem! Jo då hon ringde upp tillslut och vi babblade väl på i ett par timmar...gick igenom läxan, kräktes på engelska vikarien, pratade om våra krämpor, vrålskrattade och lite sådär...ett helt vanligt samtal oss två emellan! :o)
När vi lagt på drog jag igenom lite mer Bellman och sedan vad det dax för middag. Mos och ugnsstekt falukorv till familjen, bakad potatis á la grekisk med feta, tzatziki och oliver till moi. Blir ju mätt en hel vecka på mos och korv...är inte så glad för att blir SÅ bombmätt.
Vidare 2 ungar som busade och vi sjöng lite barnvisor och E ville plötsligt hitta på egna melodier så det blev "-Här kommer lilla tuppen, han går där på mattan och släpper sig en skit." Hahaha, öhhh, jaha!?! Var den slut där eller? Jo, den var visst det! ;o)
Bollibompa för E och bad för O. Nattinatti för O och Bolli för E, nattinatti för E och nu sitter jag här igen hos min allra bästa vän - La Computer!

I morgon ska jag till frissan och snagga till mej litta grann. Det blir nog ännu kortare denna gång...ja, det blir det iofs ALLTID när man klipper, men själva frissen kommer att bli en kortare variant tror jag. Färg har jag gott om kvar än, så jag hoppar det tills nästa gång. Detta komemr jag att göra i morgon på hålan mellan matten och historian. Wrrrroooooooooooom, in till LA och tillbaks till Svalök igen!

Nu får ni klara er en stund utan mej...svårt? Ja visst, men försööööök att stå ut! ;o)

Rock on, folket, rock on!


Kommentarer
Postat av: Lind@n

Ahh det är du som har blivit bästis med min kompis Datorn. Vi har nämligen mer och mer tappat kontakten. Kika i min blogg så får du se!
KRam

Postat av: Karin

Hur gick det för D:s tjej när hon sjöng i kyrkan?

2006-03-08 @ 07:13:06
URL: http://koepe
Postat av: Marika

Grattis till MVG:et!!!
Bellman kommer garanterat g[ lika bra!! Keep up the good work!!!

Kram
M

2006-03-08 @ 16:15:12
URL: http://famthonell.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback