De e mycke nu!

Fick order av kamraten C "-Skriv nu lite i din blogg, du har ju inte skrivit idag!"
Nä, just det, det har jag ju inte. Har varit upptagen med lektioner, håla med analys av en novell, lektion igen, hämta barn, laga middag, vara god hustru, tvätta en maskin tvätt, plocka ut info om Bellman, prata i telefon...you name it - det har verkligen rullat på idag! :oP Är på gott humör igen, men blir otroligt stressad på morgnarna när jag och två bångstyriga barn ska i väg. O är busig och tetas med E som bryter ihop bara O tittar på henne - tannagnissel, gråt och skrik. Jag är helt lomhörd när jag kommer till skolan, borde vara pigg och allert - en ny dag med massor av kunskap men känner mej rätt trött på skolan nu. Ja, jo, det är okej att gå dit...önskar bara att jag kände mej mer koncenterad ibland.

Har idag fyllt i en enkät om utvärdering av de olika kurserna på Komvux och skrev att jag var mycket nöjd på alla kurser utom EN...ni-vet-vilken! Kryssade vackert i fina kryss, vilken nivå man tyckte kursen låg på, förväntningar, läraromdöme. Skrev små kommentarer här och var UTOM på EN...där skrev jag MASSOR av kommentarer, ja så pass många att jag tom fyllde hela den f.d blanka baksidan! Där presenterade jag en rad ordagranna citat från vår vikarie, beskrev hur lektionerna såg ut och tillsist "hotade" jag med att hoppa av kursen om inget drastiskt hände inom kort! Fan´, gillar inte tanken på att hon ska vinna...jag hoppar av och hon stannar, men allvarligt talat ger hon mej inte ett enda dugg! Bara en sån sak som att ringa efter "hål i huvudet incidenten" häromdagen och sjukskriva sig veckan ut , för att sedan komma tillbaka idag och hålla lektion??? Hallåååååå?? Öhhh, ska vi ha prov på fredag eller inte, undrade någon...Öhhh, nu har jag ju ändrat dagistiderna eftersom vi inte skulle ha lektion på torsdag, sa en annan... Snacka om att röra till!
En elev som jag tycker är rätt rolig ibland drog sin egen slutsats efter hennes svimmningsattack häromdagen. Han sa: "-Jo, vet du...det som råkat ut för nu, det är ju typiska symtom på att hon har en tumör." Jag bara sa -Ja men HALLÅ!!! Bara för att hon svimmar behöver det ju inte betyda TUMÖR, det värsta man kan tänka sig! Han svarade: "- Jo, men du vet att hon har ju haft migrän och så veckan innan, våra lektioner blev ju inställda därför att hon låg i migrän på soffan i lärarrummet." Jaha...men TUMÖR...vad sägs om lite lätt blodtrycksfall tex?? Nänä, TUMÖR va det, kom ihåg det, TUMÖR!!! Förresten...killen ska bli ambulanssjuksköterska, det är det han läser poäng till...yeah yeah - good luck säger jag då! Tänk att få en diagnos av honom, en stukad fot ska amuteras, magsmärtor = tarmvred, huvudvärk har vi ju redan klarat av... snacka om att bli skraj för vitklädda människor i blink-blink bilar! *hjääääälp*

Så min vän C...nu har jag inte tid med mer bloggeri, nu ska jag kolla om kung Zlatan trixar till några magiska mål i landskampen mot Irland!

En underbar Zlatan kommentar:
-Vad fick din flickvän när ni förlovade er? 
-Vaddå fick, hon fick ju Zlatan!

En till:
-Först dribblade jag höger och han gick höger, sedan dribblade jag vänster och han gick vänster, sedan dribblade jag höger igen och då gick han och köpte korv...

Det tog tid att lära mej gilla honom...men jag måste säga att han är så jävla störtskön!!

Heja Sverige!

Howdy folket!

Kommentarer
Postat av: Camilla

haha vilken ambulansförare han blir..men vem vet..han har kanske rätt..men jag tror att hon såg mig..visste att hon inte rättat mina arbeten..fejkade till en trillning på rummet som olyckligt (lyckligt) nog hamnade med ett huvud i ett bord eller nåt..så är det..eller är det ett bananskal? HAHAHA


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback