En Tandtrolls incident...

Matte i morse...öken...fast läraren J-I är bra, gillar honom starkt, härligt torr och nördig humor, mkt bra på att lära ut och mycket kunnig! Nåväl, kallt som tusan som vanligt en onsdagsmorgon i Svalöv i mars, blåsigt MEN + grader! Kom gående mot mattesalen och förstod att den inte var upplåst = vänta ute i kalla blåsten, brrr! Såg att någon stod utanför och väntade, kom närmre och såg vem det var...Tandtrollet. Öhh, jaha...vad ska man säga för nåt hurtigt nu då??
-Godmorgon, sa jag.
-Go mårren, sa hon samtidigt som hon snaskade i sig ett kexchoklad!!!
Alltså, klockan var precis efter 8 i morse! Hallå???
-Hehehe, kexchockela ti frookoost, sa hon och smajlade med sina svarta kariesstumpar.
-Jao hinnor ente mä å äta himma. Ongarna bara bråkar hela tiden å skrikåår och har saj, jag åårkar ente höra på dom! Så de fick ble ett chockela istället.
-Ja, jo det är ju drygt när man inte får äta i fred, sa jag och höll på att klökas.
Vidare inne på matten satt hon bakom mej och suckade och stånkade.
-Gäääääsp! (blottade gaddarna igen!!!) Ååååååh, ja e så trött ida!
Tick tick tick - hon slår med pennan på bänken, vrider sig i stolen, suckar. Jag vänder mej lite snett bak och ser att jag = inte så klok i matte, ligger 5 läsuppgifter före henne = långa tal. Sitter bara och lallar och har sig!
-Hur går det? frågar J-I.
-Ja, ehhh, jag kan ente denne frågan.
-Nähäää, men om dom frågar efter omkretsen på en 5-siding där alla sidor är lika långa och du vet att en sida är 250 m. Hur ska du göra för att räkna ut omkretsen?
-Jaaaa...ehhh, ah, ja e så trött ida å kan ente koncentera maj på nått. Ja tror att ja ska ta en paoos nu, säger hon och går ut och tar ett bloss.
Hmm, jag undrar om det kommer att lyckas för henne i kursen? Det osar IG om henne!!! Konstigt att hon inte går ner på grundmatten istället? Det är ju uppenbart jättesvårt för henne med matteA.
Jaja, trägen vinner!

Natti!
*GÄÄÄÄÄÄÄSP*

Kommentarer
Postat av: camilla

Kan berätta att tandtrollet redan gått grund..o tydligen klarat sig..haha läraren trodde kanske att han skulle bli av med henne lätt på det viset...men ack vad man kan bedra sig..hehehe..

Skrattar gott åt dit skrivande...här minsann din röst när du beskriver..men det är sent nu o jag kan inte skratt högt utan att väcka hela huset..är ju bara jag vaken..ätit lite o kan inte lägga mig på en stund då..gör ädrans ont..kusinen den goa sa att jag skulle äta lite lite o ofta ofta för att bli bra i magen..o det hjälper..så nu intog jag en liten macka med en kopp varmt gott te...mumsigt..snart sängen..stor dag imorgon..prov..håll tummarna...

Postat av: Marika

skrattar fortfarande i skrivande stund *S*...
Du skriver så roligt C... ha ha ha "tandtrollet"
ja hujeda mig!!! *S*

2006-03-16 @ 08:14:55
URL: http://famthonell.webblogg.se/
Postat av: Reisan@work

Jag säger bara: nu vill vi ha en bild! Du har ju fått se en bild på min knäppgalna chef!!

2006-03-16 @ 09:15:11
URL: http://nihaoma.blogg.se
Postat av: Caroline

Hmmm...får fundera ut ett sätt att fota Tandtrollet på...;o)

2006-03-17 @ 15:32:12
URL: http://lillymarlen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback