Hemma och vabar med E

Lilla tösabiten är alldeles röd i sitt ena öga och det är klart irriterat och lite svullet. Annars är det inget fel på henne, men det är dagis som inte vill att man ska gå dit pga smittrisken. E skrek i högan sky i morse när jag sa att det inte blev dagis idag. -Jamen min GYMPA mamma!!! Vi går ju på barngympa om torsdagar och ungarna bara älskar det. Vi går dit i allafall i eftermiddag, barnen är ju inte uppe i ansiktet på varandra där som på dagis. O fick beröm sist av ledaren. Hon tyckte att han var SÅ duktig! Jo, visst...jag skulle mer vilja säga orädd! Han kastar sig handlöst rakt ut från plintar och andra hinder, klättrar i ribbstolar och springer, springer, springer. Han är verkligen rolig att iaktta!

Ja, jag har två prov nästa vecka, historia och matte. Funderar på att skuta ett av dem till efter påsklovet, det är två tunga ämnen även om historian ligger mej bra mycket varmare om hjärtat än matten, så är det ett tufft avsnitt med olika ismer, franska revolutionen, industrialiseringen osv. Matten ska vi inte tala om bara...usch, jag skulle behöva ha ensamrätt på läraren J-I under hela lektionen. Jag KAN, det är inte det...men jag SER inte logiska saker i uppgifterna, utan har för bråttom för att upptäcka dem?? Ja...jag är glad att vi är igenom halva terminen iaf! :oP
Tänk att till sommaren ska vi inte gå kvar på skolan...jag kommer att sakna den, verkligen! Min söta kamrat C som jag funnit mitt i livet, mina goa lärare som är SÅ kunniga och närheten att kunna gå till skolan, ingen pendling. Ja, jag får ta vara på den tiden som är nu och njuta av den.

Mäklaren har inte hört av sig än, så vi vet inte mer om husaffären just nu, mer än att vi fortfarande har högsta bud. Vi har förberett vår kompis H som är målare på att fixa till stillastående målningsprojekt inför visning av vårt hus. Funderar på att flyttstyla lite här. Har köpt lite nya gardiner och lampor, bort med foto på familjen, ljus och blommor, rent och avskalat - det verkar sälja...får höra om jag kan låna lite möbler och inredningsdetaljer av mina nära runt om för att snygga till och göra huset mer intressant. :o) Tack för det MR Timnell, justa tips! ;o)

Ska renskriva min spänningsnovell och skicka till fröken E idag. Jag kommer ev att lägga in den här för att se vad ni tycker! Kommentera gärna!

SeeYa!
Hugs to you all!

Kommentarer
Postat av: Propp

Åh,jag ska också ha ett nytt hus. Ska och kolla på tisdag... vill ha...

Postat av: sdfdasd

Franska revolutionen???? inte precis
missnöjd!!!

2006-11-22 @ 20:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback